تازه‌های فوتوکینا 2014- محصولات کانن

1 1,336

در لحظه نگارش این پست 18 ساعت به گشایش نمایشگاه فوتوکینا 2014 باقی مانده است. با این وجود می‌توانیم با قاطعیت از رونمایی چند محصول خبر دهیم. در این پست می‌توانید از دوربین‌ها و لنز‌های جدید از برند‌ کانن اطلاع یابید (تصاویر بعد از گشایش نمایشگاه به متن افزوده شده اند).

IMG_0080

دوربین Canon G7X

Canon G7x

با دوربین جدید و کامپکت شرکت کانن با حسگر CMOS یک اینچی و تفکیک ‌پذیری 2 / 20 میلیون پیکسل آشنا شوید. این دوربین مجهز به حسگر DIGIC 6 بوده و از لنزی سریع با محدوده دیافراگم f/1.8-2.8 با مقدار بزرگنمایی اپتیکال 4.2x بهره‌می‌برد. فاصله کانونی معادل فول فریم این لنز 24-100 میلی‌متر است. صفحه نمایش این دوربین لمسی با وضوح 1040 هزار نقطه در اینچ است. این صفحه نمایش همچنین دارای قابلیت چرخش به جلو و عقب (Tilt) است.

به لطف استفاده از 31 نقطه فوکوس، این دوربین دارای فوکوس خودکار سریع است و همچنین دارای امکان فیلم‌برداری به صورت Full HD با میزان 60 فریم بر ثانیه است. مقدار حساسیت (ISO) تا 12800 قابل ارتقاء بوده و می‌توان با سرعت 5 / 6 فریم بر ثانیه عکاسی کرد. به دور لنز این دوربین، حلقه کنترل فوکوس و برای تنظیمات دوربین، انواع چرخنده‌ها و دکمه‌ها در دسترس است. این محصول دارای فیلتر ND داخلی است. برای انتقال تصاویر ثبت شده، می‌توانید از فن‌آوری Wi-Fi و NFC این دوربین استفاده کنید.

دوربین Canon SX60 HS

Canon SX60 HS

دوربین جدید دیگر شرکت کانن و از نسل سوپر زوم. این دوربین دارای حسگر بسیار حساس CMOS با تفکیک‌پذیری 1 / 16 میلیون پیکسل بوده و مجهز به پردازشگر DIGIC 6 است. لنز دوربین قابلیت زوم اپتیکال با مقدار باورنکردنی ×65 را دارد. فاصله کانونی مورد پوشش این لنز در معادل فول فریم 21 تا 1365 میلی‌متر است. امکان فیلم‌برداری Full HD با میزان 60 فریم بر ثانیه و درگاه پذیرش میکروفون خارجی را نیز باید به لیست مشخصات این دوربین افزود.

صفحه نمایش این دوربین 3 اینچی بوده و قابلیت چرخش به تمام جهات را دارد. وضوح این صفحه نمایش 922 هزار نقطه در اینچ است. این دوربین عکاسی مجهز منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح 922 هزار نقطه در اینچ است. سیستم فوکوس خودکار و هوشمند بسیار سریع، سیستم تثبیت‌کنندگی هوشمند لنز، سیستم یاری‌رسان زومینگ، فن‌آوری Wi-Fi داخلی و NFC از دیگر مشخصات کم‌نظیر این دوربین جدید است.

Canon PowerShot N2 Digital Camera

Canon N2

دوربینی کم‌حجم با ظاهری جدید که حوزه‌های نوینی از عکاسی را هدف گرفته است. این دوربین دارای حسگر بسیار حساس CMOS با تفکیک‌پذیری 1 / 16 میلیون پیکسل بوده و مجهز به پردازشگر DIGIC 6 است.   این محصول جدید شرکت کانن دارای لنزی با قابلیت زوم اپتیکال تا ×8 بوده و از فن‌آوری ثبیت‌کنندگی داخلی هوشمند بهره می‌برد. فاصله کانونی این لنز در مقیاس فول فریم برابر با 24 تا 244 میلی‌متر بوده و دارای صفحه نمایش 8 / 2 اینچی با قابلیت چرخش به جلو و عقب (Tilting) است.

امکان فیلم‌برداری Full HD با کیفیت 1080p، فن‌آوری Wi-Fi و NFC و دکمه اختصاصی برای ارتباط با موبایل                             از دیگر مشخصات کم‌تر-انتظار-رفته برای این محصول است.  این دوربین دارای حلقه تنظیم زوم به دور لنز است. قابلیت ثبت تصاویر خودنگاره (Selfie) و حالت‌های تصویر‌برداری متنوع و از پیش تعریف شده از مشخصات نرم‌افزاری این دوربین است.

لنز Canon EF 400mm f/4 DO IS II USM

لنز Canon EF 400mm f/4 DO IS II USM

لنز جدید شرکت کانن با ماونت EF و فول فریم. این لنز مجهز به عناصر اپتیکی غیرکروی، پراکنش پایین و پوشش محافظ فلوراین است. برای فوکوس خودکار از موتور داخلی اولتراسونیک استفاده شده است. سیستم تثبیت‌کنندگی اپتیکی در سه سطح قابل دسترسی بوده و دارای حالت Power Focus است. طراحی و ساخت این لنز آن را در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت محفوط می‌کند. دیافراگم لنز از 9 تیغه‌ تشکیل شده است.

لنز Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM

لنز Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM

لنزی دیگر از شرکت کانن با ماونت EF و فول‌فریم، دارای دو عنصر اپتیکی غیر‌کروی و یک عنصر پراکنش پایین. این لنز از پوشش‌های بهینه‌اپتیکی بهره‌برده و دارای سیستم فوکوس خودکار STM با قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار Movie Servio است. سیستم تثبیت‌کنندگی اپتیکی، سیستم هفت-گروه اپتیکی زوم و دیافراگم 7 تیغه‌ای از دیگر مشخصات این لنز جدید است.

لنز Canon EF-S 24mm f/2.8 STM

لنز Canon EF-S 24mm f/2.8 STM

لنز جدید شرکت کانن با ماونت EF-S و قالب APS-C. فاصله کانونی این لنز در مقیاس فول فریم 38 میلی‌متر است. یک عنصر اپتیکی غیرکروی و پوشش‌های بهینه‌شده از مشخصات اپتیکی این محصول جدید است. این لنز، مانند لنز قبلی، مجهز به سیستم فوکوس خودکار با موتور STM بوده و از فوکوس خودکار Movie Servo پشتیبانی می‌کند.

این لنز مجهز به مکانیزم راندن میکرو دیافراگم بوده و قابلیت فوکوس دستی دارد. ضخامت این محصول جدید کمتر از یک اینچ است و دیافراگم آن متشکل از 7 تیغه است.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    عالی و خسته نباشی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.