پاناسونیک Post Focus معرفی شد

0 2,351

 

نزدیک به چهار ماه پیش شرکت پاناسونیک قابلیت جدیدی را معرفی کرد که قرار است به زودی در دوربین‌های سری G این شرکت قرار بگیرد. این قابلیت که “پس فوکوس” (Post Focus) یا فوکوس ثانویه نام دارد به عکاسان اجازه می‌دهد که پس از عکس‌برداری از یک صحنه، نقطه فوکوس یا درواقع مرکز عمق میدان تصویر را تغییر دهند. البته پاناسونیک برای انجام این کار از تکنولوژی عجیب و غریب Light Field در دوربین‌های لایترو که از لنز‌هایی خاص استفاده می‌کند اجتناب کرده و سعی کرده با بالا بردن سرعت عکس‌برداری در دوربین‌های خودش، این کار را تجهیزات و لنز‌های فعلی در دوربین‌هایش انجام دهد.

این قابلیت در دوربین‌های عادی پاناسونیک با روشن کردن یک گزینه در منوی دوربین‌هایی که این قابلیت را دارند فعال می‌شود. با فعال کردن این قابلیت، دوربین در هر بار عکس‌برداری به طور پیوسته و با سرعت بسیار زیاد عکس‌های پی‌درپی از یک صحنه می‌گیرد. این عکس‌ها با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K ثبت می‌شوند که نهایتاً مجموعه‌ای از تصاویر با فواصل کانونی مختلف را شامل می‌گردند و می‌توان در صورت نیاز فاصله کانونی عکس را روی نقاط مختلف تغییر داد.

 

first2 play second1

هنگامی که عکس‌ها را نگاه می‌کنید، عکس‌هایی که با این قابلیت گرفته شده‌اند دارای گزینه‌ای به نام Post Focus Play هستند و در آن حالت می‌توان با لمس کردن تصویر، نقطه فوکوس را به‌راحتی تغییر داد.

در حال حاضر تنها سه مدل از دوربین‌های پاناسونیک می‌توانند به این قابلیت مجهز شوند که می‌بایست طی یکی دو هفته آینده فرم‌ویر یا نرم‌افزار داخلی جدید را برای فعال کردن این قابلیت دریافت کنند. این سه مدل Lumix GX8، G7 و FZ300 هستند که فرم‌ویر نسخه 2.0 برای آن‌ها منتشر می‌شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.