عکاس رسمی دونالد ترامپ کیست؟

WASHINGTON, DC - JANUARY 20: President Donald Trump is joined by the Congressional leadership and his family as he formally signs his cabinet nominations into law, in the President's Room of the Senate, at the Capitol in Washington, January 20, 2017. From left are Senate Majority Leader Mitch McConnell, R-Ky., Sen. Roy Blunt, R-Mo., Donald Trump Jr., Vice President Mike Pence, Jared Kushner, Karen Pence, Ivanka Trump, Melania Trump, Barron Trump, Speaker of the House Paul Ryan, R-Wis., Majority Leader Kevin McCarthy, D-Calif., House Minority Leader Nancy Pelosi, D-Calif. (Photo by J. Scott Applewhite - Pool/Getty Images)
0 1,483

دونالد ترامپ با فرمان‌هایی که اخیراً صادر کرده، در ابتدای ریاست جمهوری خود، بسیاری از مردم جهان را متعجب کرده است. از لغو طرح سلامت اوباماکِر گرفته تا دستور ساخت دیوار ۳۰۰۰ متری در مرز مکزیک! این غافلگیری‌ها به حیطه عکاسی هم وارد شده و به تازگی اعلام شده است که شیلا کرگ‌هد (Shealah Craighead) به عنوان عکاس رسمی دونالد ترامپ انتخاب شده است. عکاسی که تا قبل از این کمتر شناخته شده بود و در میان عکاسان تراز اول سیاسی آمریکا از جایگاه بالایی برخوردار نبوده است.

شیلا کرگ‌هد در کنار جورج بوش پسر

 

جانشین پت سوزای معروف، عکاسی که تصاویر خیره‌کننده‌ای از اوباما و کاخ سفید را به ثبت رساند فردی است به نام شیلا کرگ‌هد. پت سوزا قبل از انتخاب شدن به عنوان عکاس رسمی کاخ سفید یکی از موفق‌ترین عکاسان فتوژورنالیسم بود. او برای مجله‌های لایف و نشنال‌ جئوگرافیک مجموعه‌ عکس‌های مختلفی را به ثبت رسانده است. سوزا از اولین عکاسانی بوده است که از سقوط کابل در سال ۲۰۰۱ عکاسی کرده است. او یک مجموعه بسیار جذاب از زندگی خصوصی دونالد ریگان رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۱۹۹۴ به ثبت رسانده و موفق به کسب جوایز عکاسی بسیار زیادی شده و آثارش در موزه‌های مختلف به نمایش درآمده است. سوزا با این پشتوانه حرفه‌ای در سال ۲۰۰۸ وارد کاخ سفید شد در حالی که در مورد عکاس جدید، خانم شیلا کرگ‌هد داستان کاملاً بر خلاف این است.

اوباما در روزهای اول ریاست جمهوری، عکس از پت سوزا

 

رئیس‌جمهور باراک اوباما به همراه همسرش میشل در آسانسور، واشنگتن، آوریل ۲۰۰۹، عکس از پت سوزا

 

کرگ‌هد قبل از انتخاب به عنوان عکاس رسمی کاخ سفید در رزومه خود تنها عنوان عکاس رسمی لارا بوش، همسر جرج بوش را دارد. به علاوه عکس‌‌هایی هم برای Getty image و AP گرفته و عکاس رسمی کمپین انتخاباتی سارا پیلن فرماندار آلاسکا نیز بوده است.

لارا بوش، عکس از شیلا کرگ‌هد

 

سارا پیلن در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۰۸، عکس از شیلا کرگ‌هد

 

کرگ‌هد حالا یکی از مهم‌ترین عکاسان سیاسی آمریکا به شمار می‌رود و باید منتظر بود و دید که می‌تواند مانند سوزا عکس‌هایی به‌یادماندنی از پیرمرد پرسروصدای کاخ سفید بگیرد یا نه!

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.