قدم‌های نورانی پروفوتو

1 1,426

پرو بی‌۴، ژنراتور باتری‌دار جدید پروفوتو، در فوتوکینا تحسین شد. اگر مشخصاتی که پروفوتو برای آن اعلام کرده را قطعی فرض کنیم، می‌توان گفت که پرو بی‌۴ حقیقتا یک محصول راهگشا است که استانداردهای جدیدی برای صنعت فلاش تعریف می‌کند. بعضی از مشخصات این محصول در نگاه اول باورکردنی نیست:

– حداقل زمان تخلیه فلاش ۱/۲۵۰۰۰ ثانیه (!)
– زمان بارگذاری خازن از ۰.۰۳ تا ۰.۹۹ ثانیه
– توانایی زدن ۳۰ فلاش در ثانیه
– تنظیم قدرت خروجی در محدوده ۱۱ اف‌استاپ (۱ وات تا هزار وات/ثانیه یا ژول) با دقت ۰.۱ اف‌استاب
– ثبات مثال‌زدنی توان خروجی و رنگ نور
– زمان شارژ باتری ۴۵ دقیقه
– کنترل از راه دور با سیستم ایر پروفوتو
–  کار با برق شهر و باتری
– باتری لیتیوم یون
–  دوام شارژ باتری: ۲۲۰ فلاش‌زدن در نهایت قدرت (۱۰۰۰ژول)

قیمت هنوز اعلام نشده است، من حدس می‌زنم که باید انتظار رقمی بین هشت تا ده‌هزار دلار داشت.

***

بعد از عرضهء فلاش‌های یک‌تکه و بسیار موفق دی۱، ژنراتور برقی پرو۸، سیستم کنترل و ارتباط ایر، پرو بی‌۴ یک گام موفق دیگر پروفوتو برای فتح بازار و قلب عکاس‌ها است. عرضهء محصولاتی چشمگیر با سیستم یک‌پارچهء شکل‌دهنده‌های نور، نفوذ گسترده در مراکز کرایهء تجهیزات عکاسی در پنج قاره، استفاده مناسب از رسانه‌های ارتباطی جدید و رایزنی و رابطه با عکاس‌های مشهور، موقعیت پروفوتو را در سال‌های اخیر قوی‌تر کرده است. این موفقیت‌ها فشار رقابت را بر برون‌کالر، بازیگر پرآوازهء دیگر صنعت فلاش، بیشتر می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند که پروفوتو و برون کالر شبیه بی‌ام‌و و بنز در صنعت خودرو هستند، اما در موقعیت فعلی آن‌ها بیشتر به پپسی و کوکاکولا  می‌مانند!

1 نظر
  1. […] از این در یادداشتی ژنراتور جدید پرو بی۴ پروفوتو را معرفی کردم. البته برون‌کالر هم بی‌کار ننشست و با معرفی ژنراتور […]

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.