عکاسی پرتره در یک تجمع اعتراضی علیه دونالد ترامپ

0 1,449

این روزها یکی از بحث‌برانگیزترین اخبار جهان دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص منع ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان به آمریکا است. این دستور که چند روز پیش صادر شد به شدت بحث‌برانگیز بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد در خیابان‌ها و فرودگاه‌های شهرهای مختلف آمریکا دست به اعتراض زده‌اند.

مانند هر واقعه‌ی دیگری عکاسان دست به کار شده‌اند تا این حوادث و تجمع‌ها را مستندسازی کنند. در این میان عکس‌های Paul Rutherford، عکاس مستقر در شهر بوستون نظر ما را به خود جلب کردند و تصمیم گرفتیم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

آقای Rutherford از برگزاری یک تجمع علیه دونالد ترامپ مطلع شد و تصمیم گرفت به سبکی متفاوت از این تجمع عکاسی کند. او تصمیم گرفت به‌جای عکاسی مستند، از افراد شرکت‌کننده پرتره‌هایی به سبک استودیویی بگیرد. به همین دلیل یک فلاش استودیویی Profoto B1، یک سافت‌باکس و یک تک‌پایه را با خود به محل تجمع برد تا بتواند افراد مورد نظرش را به‌صورت حرفه‌ای نورپردازی کند.

او می‌گوید برای این‌که بتواند فضای مناسبی برای نصب تجهیزاتش پیدا کند به اطراف محل تجمع رفت، ابزارش را برپا کرد و هدف پروژه‌اش را به افراد مختلف توضیح می‌داد. او اضافه می‌کند: تمامی افراد با روی خوش به من پاسخ دادند و ایستادند تا از آن‌ها عکاسی کنم.

می‌توانید نتایج این پروژه‌ی عکاسی جالب را در ادامه مشاهده کنید:

 

البته او تعدادی عکس نیز بدون استفاده از نورپردازی و با استفاده از نور محیطی ثبت کرد که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید:

می‌توانید از طریق این لینک سایت خود عکاس را نیز مشاهده کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.