RX10 IV سونی معرفی شد

بروزرسانی شاخص‌ترین محصول سایبرشات

0 1,475

سونی جدیدترین مدل گل سرسبد سری سایبرشات خود، یعنی RX10 را بانام RX10 IV سونی معرفی کرد. بزرگ‌ترین تغییر ایجادشده در این مدل نسبت به مدل پیشین بهبود عکاسی پیاپی از ۱۴ عکس در ثانیه به ۲۴ عکس در ثانیه است. این به معنای امکان ساخت تصویر متحرک مانند ویدئو با عکس‌های ثبت‌شده با حداکثر رزولوشن است. البته صرفاً ثبت ۲۴ فریم مدنظر طراحان سونی نبوده و سیستم فوکوس این دوربین نیز بهبودیافته و امکان فوکوس پیاپی برای تمامی فریم‌های در حال ثبت به آن اضافه شده است تا سوژه متحرک در تمامی عکس‌ها واضح ثبت شوند. سیستم فوکوس به‌کاررفته در این دوربین مشابه آنچه است که پیش‌ازاین در دوربین‌های قدرتمند سری آلفا شاهد آن بودیم.

 RX10 IV سونی
RX10 IV سونی

گرچه در بخش تصویربرداری نیز شاهد تغییر محسوسی در اعداد و ارقام نیستیم، اما سیستم فوکوس جدید Quick Hybrid AF امکان فوکوس دو برابر سریع‌تر در هنگام تصویربرداری 4K نسبت به نسخه پیشین را موجب خواهد شد.

 RX10 IV سونی
سیستم فوکوس RX10 IV سونی به طرز چشمگیری بهبود یافته است

حس‌گر و پردازنده این دوربین همچنان مشابه مدلی قبلی و ۲۰ مگاپیکسل به همراه پردازنده Bionz X می‌باشد. حتی از باتری مشابه در مدل جدید استفاده شده و دیگر موارد اساسی مانند لنز همانی هستند که در مدل قبلی وجود داشته است.

دیگر تغییر مهم ایجادشده در RX10 IV سونی اضافه شدن صفحه‌نمایش لمسی است. وجود صفحه‌نمایش لمسی اکنون یکی از خصوصیات مهم و لازم برای دوربین‌های عکاسی، خصوصاً در رده غیرحرفه‌ای است. از این تغییر می‌توان به‌عنوان رفع نقص موجود در RX10 III نام برد.

 RX10 IV سونی
یکی از تغییرات مهم RX10 IV سونی، اضافه شدن صفحه لمسی به ان است

عکس‌برداری ۱۴ فریم در ثانیه در مدل پیشین هم بسیار خوب به نظر می‌رسد و چنین سرعتی در دوربین‌های حرفه‌ای رده‌بالا با قابلیت تغییر لنز هم کمتر دیده می‌شود و عکس‌برداری پیاپی ۲۴ فریم در ثانیه برای دوربینی که مجهز به یک لنز باقابلیت ۲۵ برابر زوم بسیار عالی به نظر می‌رسد. اما آیا اضافه شدن این قابلیت و صفحه‌نمایش لمسی ارزش پرداخت ۲۰۰ دلار بیشتر را خواهد داشت، آن‌هم وقتی مطمئن هستیم کیفیت عکس و فیلم قرار نیست تفاوتی با مدل پیشین داشته باشد؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.