رونمایی از لنزهای سری Premium سامیانگ

0 1,320

شرکت کره‌ای سامیانگ همچنان به خلاقیت‌های خود در زمینه طراحی لنزهای مختلف ادامه می‌دهد. این کمپانی به تازگی از دو لنز جدید موسوم به Premium رونمایی کرده‌ است. این دو محصول از ساختاری تمام فلزی برخوردارند که دوام و مقاوت بالایی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. سری لنزهای Premium، یکی ۱۴ میلیمتری f2.4 و دیگری ۸۵ میلی‌متری f1.2، سریعترین لنزهایی هستند که سامیانگ با این فاصله کانونی تا به حال تولید کرده است و قابلیت ارائه تصویری متناسب با یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی و همچنین رکورد ویدئوهایی با کیفیت 8K برای فیلم‌برداری را دارد.

samyang-product-photo-prm-lenses-14mm-f2-4-camera-lenses-banner_02-l-600x275

البته با یک نگاه کلی می توان فهمید که این دو لنز شباهت زیادی به مجموعه لنزهای زایس دارند. سامیانگ با تولید این دو محصول گامی به جلو در رقابت با شرکت های رقیب برداشته است چرا که این دو لنز شانه به شانه لنزهای با دوام و High Resolution شرکت‌های بزرگ دیگری مثل Zeiss قرار می‌گیرد.

مجموعه لنزهای Premium مانند بیشتر لنزهای سامیانگ فاقد سیستم فوکوس اتوماتیک هستند و به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای همچنان راه زیادی را در تولید لنزهای مجهز به سیستم فوکوس خودکار پیش رو خواهد داشت. نکته قابل‌توجه در این دو لنزبرخورداری از یک سیستمِ خودکارِ کنترل دیافراگم است که بسته به شرایط می‌تواند مفید واقع شود. این دو محصول در دو وزن ۷۹۱ گرم و ۱۰۵۰ گرم در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار خواهند شد. هنوز چیزی در مورد قیمت این محصول مشخص نیست ولی قطعا می‌تواند گفت که تفاوتی قابل توجه نسبت به محصولات قبلی سامیانگ خواهد داشت. به گفته کره‌ای‌ها لنز ۱۴ میلی‌متری این مجموعه برای دوربین‌های کانن EF، نیکون F و سونی با مانت E عرضه خواهد شد ولی لنز ۸۵ میلی‌متری فقط برای دوربین‌های کانن با مانت EF‌ طراحی خواهد شد.

samyang-product-photo-prm-lenses-14mm-f2-4-camera-lenses-banner_03-l-600x383

این دو لنز در نمایشگاه PhotoKina 2016 در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. تا آن موقع با پیکسل همراه باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.