عکاسی سلفی با دِرون‌ها

1 1,583

تصویربرداری سلفی به کمک منوپادها اگرچه جذابیت‌های خود را دارد اما با پاگذاشتن درون‌ها در این عرصه، کم کم فراموش خواهند شد. با گسترش روز افزون کاربرد دِرون ها و افزایش قابلیت‌های آنها از جمله شناوری، قدم گذاشتن در عرصه تصویربرداری سلفی خیلی دور از ذهن نبود. در این روش از عکسبرداری سلفی دیگر نیازی نیست از کسی برای عکاسی کمک بخواهیم یا از دست خود یا سه پایه استفاده کنیم. کافی است پرنده را روشن کرده، به هوا پرتاب کنیم و لبخند بزنیم؛ این شعاری است که کمپانی های تولید کننده درون‌های سلفی این روزها از آن استفاده می‌کنند. قابلیت این نوع از عمود پروازها محدود به عکسبرداری از روبه رو نمی شود و امکان عکس برداری از نمای بالا، بغل و پشت را هم دارا هستند. در آینده ای نه‌چندان دور، صفحات اجتماعی پر خواهند شد از عکس هایی متفاوت و خاص که با پرنده های مخصوص سلفی گرفته شده اند.

با توجه به این که عکاسی سلفی در محیط‌های باز و همچنین محیط‌های خانگی انجام می شود، طراحی این پرنده‌ها باید به گونه‌ای باشد که کارآمدی خود را در نبود GPS نیز حفظ کرده و همچنین دارای حسگرهایی باشد که در محیط‌های بسته و کوچک از برخورد به موانع جلوگیری شود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که درون های سلفی می توانند فاصله کمی از کاربر خود داشته باشند و این موضوع اهمیت رعایت ایمنی را نشان می دهد. طراحی این نوع خاص از درون‌ها مستلزم رعایت نکات بیشتری نسبت به سایر پرنده‌ها است زیرا کاربر ها به دنبال پرنده‌ای می روند که علاوه بر زیبایی و قابلیت حمل آسان، از وزن کمی برخوردار باشد تا در محیط‌های بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

شرکت های فعال در زمینه درون، کارهای تحقیقاتی و بازاریابی خود را برای تولید این نوع از محصول شروع کردند و بعضی از آنها موفق به تولید محصولی جذاب و مشتری پسند شده‌اند. نگاهی مختصر خواهیم کرد به سه محصول از کمپانی هایی با رویکرد تولید دِرون های سلفی و محصولاتی که تا به امروز ارائه شده است.

HOVER CAMERA

1-u3m7pt2wsaq_lanz3lxraa

اولین چیزی که ظاهر این درون در ذهن ما تداعی می‌کند، ایمنی است. محفاظی از جنس کربن در قسمت بالا و پایین این ملخ قرار دارد که خیال کاربر را برای استفاده در محیط خانه با حضور کودک راحت می‌کند. دیگر قابلیت این درون که آن را در جمع بهترین‌های سلفی قرار داده اشغال فضای کم است، آن هم به دلیل تاشو بودن این محصول است. همانطور که از اسم این محصول پیداست کمپانی تولید کننده بر روی شناوری محصول خود بسیار کارکرده است تا با رها سازی و پرتاب آن در هوا بتواند کنترل خود را حفظ کرده و فرآیند تشخیص چهره و عکس برداری را آغاز کند.

طراحی HOVER camera به گونه ای است که قابلیت تعقیب افراد را با حفظ سطح پروازی خود دارد و همچنین از تکنولوژی سونار برای تشخیص موانع در اطراف خود استفاده می کند. از ویژگی‌های عجیب این پرنده عدم نیاز آن به کنترلر و GPS است زیرا HOVER camera برای موقعیت یابی از تشخیص چهره و حرکت بدن استفاده می‌کند. دوربین 13 مگاپیکسلی برای عکسبرداری و فیلبرداری 4K آن پاسخگوی نیاز کاربر است و با قرار دادن این مجموعه قابلیت‌ها در خود، برتری کاملش را برای جایگزینی با منوپادها به عرصه نمایش می‌گذارد.

 

ROAM-e

roam-e-drone

ظاهر متفاوت و خاص این محصول استرالیایی در نگاه اول چشمان کاربر را به خود جذب می کند. دو ملخ چرخان در زیر هم و طراحی استوانه‌ای شکل آن، ظاهری متفاوت را نسبت به شکل متعارف دِرون ها خلق کرده است. وجود دو محور گردان و زاویه حمله عکس ملخ ها، این امکان را به وجود آورده تا با چرخیدن در جهت عکس هم، حرکت پرنده را پایدارتر کنند. این محصول نیز به مانند رقبای خود از سیستم تشخیص چهره بهره می برد. جمع شدن ملخ ها نیز کمک شایانی به قابلیت حمل آسان آن کرده است. تصویربرداری 360 درجه  با دوربین 5 مگاپیکسلی، مداومت پروازی 20 دقیقه ای و شارژ شدن باتری در کمتر از دو ساعت از دیگر ویژگی های این پرنده است.

طول نسبتا زیاد ROAM-e باعث ایجاد گشتاور می‌شود و ممکن است حرکت های سریع و نرم را نتوان در برخی از مانورهای این پرنده دید. اما در هر صورت به عنوان اولین پرنده توسعه یافته توسط این کمپانی، محصولی قابل قبول و رقابتی بوده و توانسته خود را در جمع بهترین های سلفی قرار دهد.ROAM-e  دارای سیستم اجتناب از برخورد موانع است که استفاده از این پرنده را در محیط های کوچک ممکن می سازد.

 

DOBBY

1469182334_4

پرنده ای بی نظیر به لحاظ سبکی و حمل آسان از کمپانی ZEROTECH است. DOBBY برای هدایت و ناوبری خود از سیستم GPS و GLONASS استفاده می کند. این کمپانی با کنار هم قرار دادن این محصول و اسمارت فون‌های امروزی در عکس های منتشر کرده بر روی وب‌سایت خود، سعی بر نشان دادن ابعاد کوچک آن دارد؛ تاشو بودن بازوها و وزن کم آن که تنها 199 گرم است باعث شده تا این کمپانی از اصطلاح جیبی بودن، برای این محصول استفاده کند. دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه تصویر برداری 4K از دیگر ویژگی های این پرنده می باشد. این پرنده دارای 9 دقیقه مداومت پروازی است و با سیستم تشخیص چهره و قابلیت تعقیب خودکار می‌تواند تصاویری چشم نواز از شما و دوستانتان بگیرد.

در DOBBY این امکان وجود دارد که با تکان دادن دست راه را به او نشان دهید تا به دنبال شما بیاید و تصویربرداری کند. در این پرنده به جای گیم بال های رایج از پایدارسازهای سه محوره دیجیتال استفاده شده که با تصویربرداری نرم‌تر به نوعی پرنده خود را منحصر به فرد کرده است. در کنار این مجموعه اپلیکیشنی قرار گرفته است تا علاوه بر کنترل کردن وضعیت درون، قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس‌ ها و فیلم های هیجان‌انگیز خود را داشته باشید.

1 نظر
  1. ali می‌گوید

    عالی بود.ممنون

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.