ویرایشگر حرفه‌ای تصویر؛ Snapseed

1 1,700

یکی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده در زمینه ویرایش تصویر که برای هر فرد علاقه‌مند به ویرایش عکس و تصویربرداری با موبایل می‌تواند بسیار کاربردی باشد بدون شک اپلیکیشن SnapSeed است. این اپلیکیشن رایگان اکنون چند سالی می‌شود که تحت مدیریت و توسعه شرکت گوگل قرار گرفته و از این رو باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که پای گوگل در میان است پس جای تعجبی ندارد که تمام امکانات و قابلیت‌های کاربردی در این اپلیکیشن به طور رایگان برای کاربران در دسترس باشد. گوگل Snapseed را برای دو پلتفرم برتر iOS و Android توسعه داده و اگر یکی از دیوایس‌های اپل و یا اندرویدی را در اختیار دارید پیشنهاد می‌کنیم Snapseed را از دست ندهید.

snapseed_2_hero-1200-80

رابط کاربری اسنپ‌سید در عین حال که مینیمال و خلوت است، کاملاً مدرن و کاربردی طراحی شده است. هنگامی که وارد محیط برنامه می‌شود بدون کم‌ترین سردرگمی می‌توانید ابزارهای مورد نیاز خود را یافته و با بهره‌گیری از ویژگی‌های لمسی نمایشگر موبایل یا تبلت خود، تغییرات دلخواه را اعمال کرده و میزان شدت این تغییرات را نیز تحت مدیریت و کنترل خود داشته باشید. برخورداری از جلوه‌ها و افکت‌های مختلف و کاربردی در حقیقت از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن حرفه‌ای ویرایش تصویر به حساب می‌آید.

Screenshot_2015-11-26-11-23-55-53

هنگامی که وارد محیط برنامه می‌شوید از طریق گزینه Open Photo عکسی که قصد ویرایش و اعمال افکت بر روی آن را دارید انتخاب کرده و به مرحله اصلی وارد می‌شوید. از جمله ابزار‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها تغییرات دلخواه را بر روی عکس خود پیاده‌سازی کنید می‌توان به Details، Crop، Transform، Tune Image، Brush، Selective، Healing، Rotate و Vintage اشاره کرد. در کنار موارد اشاره شده نمی‌توان به سادگی از ابزار کاربردی Tune Image عبور کرد. با انتخاب این ابزار علاوه بر آنکه قادر به کنترل کامل تنظیماتی از قبیل کنتراست، روشنایی، هایلایت‌ها، سایه‌ها و غیره هستید، می‌توانید تنظیمات نور عکس خود را به اپلیکیشن سپرده تا بر اساس الگوریتم‌های پیشرفته خود به طور خودکار بهترین حالت نورپردازی را برای عکس شما انتخاب و اعمال نماید.

IMG_1386

نمی‌شود از Snapseed سخن به میان آورد و قابلیت Transform را ناگفته رها کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پرسپکتیو یا همان چشم‌انداز عکس‌ها را تغییر داده که در نوع خود تجربه بسیار جالبی است. پس از آنکه پرسپکتیو عکس را تغییر دادید فضای خالی در برخی قسمت‌های عکس ایجاد می‌گردد که خود اپلیکیشن به طور خودکار و با دقت بسیار بالا این فضاها را پر خواهد کرد.

شاید اغراق نباشد که با استفاده از ابزار و امکانات در نظر گرفته شده برای Snapseed می‌توان به سادگی عکس‌های معمولی خود را به عکس‌های حرفه‌ای و با جذابیت بیشتر بدل کرد. میزان درصد اعمال افکت‌ها تماماً توسط خود کاربر قابل کنترل بوده و با کشیدن انگشت خود بر روی تصویر می‌توانید شدت اثرگذاری تنظیمات را کم یا زیاد کنید.

snapseedtop5

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید یکی از مشکلات رایج در برنامه‌های ویرایش تصویر، عدم امکان بازگشت به مرحله قبلی می‌باشد. در اکثر برنامه‌های ویرایشی می‌شود تنها یک حرکت به عقب بازگشت ولی در Snapseed داستان متفاوت است. در این اپلیکیشن تمام مراحل اعمال افکت‌ها و تنظیمات در حافظه موقت برنامه ثبت می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا به آسانی تمام مراحل را یکی پس از دیگری به عقب بازگرداند.

اپلیکیشن Snapseed به حدی کاربردی و حرفه‌ای طراحی شده که بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر آن را یکی از برترین اپلیکیشن‌ها در زمینه ویرایش تصویر معرفی کرده‌اند. اپلیکیشنی که استفاده از آن بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است و تنها کافی‌ست تا چند دقیقه در محیط برنامه کنجکاوی کنید تا با قابلیت‌های آن آشنا شوید.

لینک دانلود برای آی‌او‌اس: http://bit.ly/PXL-iOSsnapseed

لینک دانلود برای اندروید: http://bit.ly/PXL-snapseedAndroid

 

 

1 نظر
  1. غنچه اشتری می‌گوید

    متاسفانه لینک دانلود اندروید خرابه?

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.