دوربینی فراتر از تصور؛ نمونه عکس‌های سونی a9

3 1,861

سونی به تازگی از قدرتمندترین دوربین بدون آینه فول فریم خود یعنی a9 رونمایی کرده است. این دوربین مدت کوتاهی پس از معرفی‌اش به تیتر اول و بلامنازع اخبار تکنولوژی تبدیل شد؛ چرا که از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ و نوآورانه‌ای برخوردار است. به نوعی می‌توان گفت که a9 مرز تکنولوژی را در دوربین‌های بدون‌آینه جابه‌جا کرده است. طبق معمول نمونه‌‌های اولیه این دوربین در اختیار عکاسان سونی قرار گرفته تا مشکل‌های احتمالی آن بررسی و رفع شود. در ادامه به بررسی نمونه عکس‌های سونی a9 که توسط این عکاسان به ثبت رسیده‌است می‌پردازیم.

دوربین a9 با برخورداری از یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی و قابلیت تصویربرداری پی‌در‌پی با سرعت باورنکردنی ۲۰ فریم بر ثانیه و به لطف بهره‌مندی از یک شاتر الکترونیک، به غولی بسیار مجهز در عکاسی ورزشی و اکشن بدل گشته است. سیستم اتوفوکوس این دوربین مجموعاً از ۶۹۳ نقطه فوکوس تشخیص فازی بهره می‌برد. این نقاط ۹۳ درصد تصویر را برای فوکوس کردن بر روی سوژه پوشش می‌دهند که در مقایسه با سونی a7R II ‌چیزی در حدود ۳۰ درصد بهبود یافته است. فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و امکان تنظیم حساسیت ایزو از ۵۰ تا ۲۴۸۰۰ با عمق رنگی ۱۴ بیت، از دیگر ویژگی‌هایی است که a9 را به یک دوربین پرچم‌دار و پیشرو بدل کرده است.

نمونه ‌عکس‌های سونی a9 در رزولوشن ۶۰۰۰×۴۰۰۰ و با بیت‌ریت ۱۴ به ثبت رسیده‌اند، ولی به علت کم حجم‌تر شدن تصاویر و بارگذاری سریع‌تر، ابعاد و رزولوشن آن‌ها تا حدودی کاهش داده شده است.

3 نظرات
  1. nima می‌گوید

    فیلمبردارى با بیت دبس ١۴ بیت رو از کجا اوردین ؟؟؟

    1. آرش مهرآسا می‌گوید

      سلام
      جایی حرف از فیلم برداری با عمق رنگی 14 بیت نشده. ولی این دوربین می تواند عکس های فرمت خام 14 بیتی را به ثبت برساند.

      http://www.sony.com/electronics/interchangeable-lens-cameras/ilce-9/specifications

      https://www.dpreview.com/products/sony/slrs/sony_a9

  2. Saeed می‌گوید

    سلام به همگی من یه سوال داشتم دوربین a9 سونی بهتر از نیکن z7 هست که جدید اومده نیکن که 46 مگاپیکسل هست a9 24 هست یعنی کیفیت بهتره یا نه نیکن z7 که جدید اومده جزییات رو بیشتر نشون میده مگاپیکسل کاری به کیفیت نداره با این توضیحات فکر میکنم a9 بهتر باشه اگه کسی اطلاعی داره واسه من توضیح بده ممنون

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.