گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ سونی منتشر شد

Japan Sony Hack Company Security
1 1,328

سونی به تازگی گزارش مالی خود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. اعداد و ارقام این گزارش به خوبی نشان می‌دهد که در بخش تولید سنسور‌های تصویری، این کمپانی ژاپنی همچنان موفق عمل‌کرده است و نسبت به سال قبل و با یک مقایسه نقطه به نقطه، ۴۰ درصد رشد داشته است. سونی این پیشرفت را مدیون استقبال تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند از حسگر‌هایش می‌باشد.

در بخش دوربین‌های دیجیتال اما داستان خلاف این است و فروش محصولات سونی از ۱.۸ میلیون واحد به ۱.۶ میلیون واحد کاهش داشته که این به معنای کوچک‌تر شدن سهم ۹.۶ درصدی سونی در بازار دوربین‌های دیجیتال است. البته سونی اعلام کرده‌ که همچنان به تولید و طراحی دوربین‌های باکیفیت و سطح بالا ادامه خواهد داد.

متخصصین سونی در ابتدای سال مالی خود در سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرده بودند که از لحاظ اقتصادی پیشرفت خواهند کرد، در حالی که آمار و نتایج منتشر شده، چیزی خلاف بر این را گواه می‌دهد. فروش دوربین‌های سونی در سال ۲۰۱۶ از لحاظ تعداد ۳۴ درصد و از نظر مالی ۱۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش داشته که این به معنای به صدا در آمدن زنگ خطر برای شرکت ژاپنی است.

البته ما نیز به خوبی می‌دانیم که کاهش چند درصدی فروش دوربین‌های دیجیتال این کمپانی معظم نمی‌تواند خدشه‌ای بر سایقه و کیفیت ساخت بالای محصولات آن ایجاد کند و می‌توان علت اصلی این افت فروش را در بازاریابی نادرست و معرفی نکردن طیف متنوعی از محصولات دانست.

در بخش فروش گوشی‌های هوشمند نیز اوضاع برای ژاپنی‌ها خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. سونی در سه ماه دوم سال ۲۰۱۶، چیزی در حدود ۵.۱ میلیون گوشی هوشمند Xperia فروخته است که با کاهشی ۳۳ درصدی در مقایسه با همین دوره در سال ۲۰۱۵ همراه است.

اگر چه که بسیاری از محصولات سونی در بازار حرف اول را می‌زند ولی بازار فروش آن در دوربین‌‌های دیجیتال نسبت به سال قبل کمی کوچک‌تر شده است. اما نمی‌توان این وضعیت را بحرانی نامید چرا که در کل تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال، سال درخشانی را پشت سر نگذاشته‌اند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.