تامرون دو لنز 200-70 و 24-10 میلی‌متر جدید را رونمایی کرد

0 1,423

ساعاتی پیش کمپانی تامرون دو لنز جدید از خانواده لنزهای زوم خود را به‌روزرسانی کرد. لنز اول یک لنز 200-70 میلی‌متر می‌باشد که با نام Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD G2 شناخته خواهد شد و مخصوص دوربین‌هایی با سایز حسگر فول‌فریم طراحی شده است. این لنز نسبت به نسخه قدیمی‌تر خود از فوکوس خودکار سریع‌تر و مکانیسم لرزش‌گیر تقویت شده بهره می‌برد. طبق ادعای تامرون این لنز قادر است که لرزش‌های ناشی از تکان دست و دوربین تا حداکثر ۵ استاپ را خنثی کرده و به ثبت تصاویری بدون محوشدگی و با شارپنس بالا کمک بسزایی کند. این ویژگی لنز مذکور سبب می‌شود تا برای عکاسی بر روی دست انتخاب کاملاً مناسبی باشد.

شاید به این مطلب نیز علاقه‌مند باشید: معرفی علائم اختصاری لنزهای باکیفیت تامرون

از دیگر ویژگی‌های این لنز 200-70 میلی‌متر می‌توان به مقاومت بدنه آن در برابر رطوبت و نفوذ گردوغبار اشاره داشت. علاوه بر این تغییرات اساسی در بخش طراحی اپتیکی و مکانیکی این لنز صورت پذیرفته است. در ساختار اپتیکی لنز Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD G2 از ۲۳ المان در ۱۷ گروه مختلف بهره گرفته شده که در میان آن‌ها المان‌هایی از نوع LD و ELD نیز وجود دارد. به‌کارگیری از المان‌های یاد شده در ساختار اپتیکی این لنز تامرون سبب شده تا احتمال بروز پراکندگی رنگی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. از دیگر تغییرات صورت گرفته در این لنز در قیاس با نسخه پیشین خود می‌توان به امکان فوکوس بر روی سوژه از فواصل نزدیک‌تر اشاره کرد. همچنین این لنز با مبدل‌های تله 1.4x و 2x کمپانی تامرون نیز سازگاری کامل دارد.

اما به لنز جدید دیگری بپردازیم که در کنار لنز 200-70 تامرون معرفی شد. این لنز 24-10 میلی‌متر که نام کامل آن Tamron 10-24mm F3.5-4.5 Di II VC HLD می‌باشد در مقایسه با مدل قبلی تغییرات مهمی را به خود دیده است. برای مثال این لنز نیز اکنون از سیستم تثبیت‌کننده تصویر یا همان لرزشگیر سود می‌برد و در بخش اپتیکی نیز بهینه شده است. در ساختار اپتیکی این لنز 24-10 میلی‌متر از المان‌های LD، XLD، Aspherical و Hybrid Aspherical استفاده شده و سطح هر یک از المان‌ها نیز توسط پوششی ضد بازتابی پوشانده شده است. تامرون موفق شده است در حالی مکانیسم لرزشگیر را در قلب این لنز خود جای دهد که هیچ تغییری در اندازه و ابعاد آن صورت نگیرد. لرزشگیر این لنز قادر است تا حداکثر ۴ استاپ لرزش را کنترل کند. این لنز نیز در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار مقاوم شده است و پوشش فلورین سطح بیرونی عدسی خارجی از لک شدن شیشه لنز جلوگیری به عمل می‌آورد.

در مورد قیمت نیز باید عنوان شود که لنز 200-70 میلی‌متر برچسب قیمتی 1299 دلار دارد و برای لنز 24-10 میلی‌متر نیز قیمت ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.