سونی در روز دوشنبه دوربین جدیدی را عرضه خواهد کرد

0 1,206

سونی در حال عرضه دوربین جدیدی است و در این رابطه تیزر مرموزی را نیز به اشتراک گذاشته است.

سونی تیزری مربوط به یک دوربین CineAlta جدید منتشر کرده است، اما این تیزر یکی از کوتاه‌ترین و مرموزترین تریلرهایی است که توسط این شرکت منتشر شده و این شرکت اطلاعات زیادی را در مورد این دوربین در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است. اما گمان می‌رود که با یک دوربین حرفه‌ای که برای فیلم‌برداری‌های معمولی است، مواجه نخواهیم بود.

سری CineAlta خط تولید دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری سینمایی سونی است که این سری از دوربین‌ها بسیاری از ویژگی‌های دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری سینمایی را دارند. اولین محصول سری دوربین‌های CineAlta در سال ۱۹۹۹ تولید شد و جورج لوکاس از آن برای فیلم‌برداری قسمت دوم سه‌گانه جنگ ستارگان استفاده کرد که این فیلم‌ نیز اولین فیلمی است که به صورت تماماً دیجیتال فیلم‌برداری شده است.

از آن زمان تابه‌حال، سری CineAlta سونی ۱۹ دوربین حرفه‌ای سینمایی تولید کرده است که در فیلم‌هایی مانند Cloverfield، Sin City، Lucy و 21 Bridges از آن‌ها استفاده شده است. آخرین دوربین این سری، دوربین CineAlta Venice بوده که یک دوربین فول فریم ۲۴.۸ مگاپیکسلی است، این دوربین قادر است در حالت‌های 6K، 4K، Super35 و Super35 Anamorphic فیلم‌برداری کند.

این سری از دوربین‌ها به صورت خاص برای فیلم‌برداری در سطح بالا در فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود و به‌سادگی قادر هستند که تقریباً در تمام فرمت‌ها فیلم‌برداری کنند که همین موضوع این دوربین‌ها را برای فیلم‌سازان حرفه‌ای تبدیل به یک ابزار کامل و ایده‌آل کرده است.

با اینکه در تیزر منتشر شده اطلاعات خاصی ارائه نشده است، تایمر شمارش معکوسی در ویدیو وجود دارد که به نظر می‌رسد که بر روی نمایشگر دوربین CineAlta Venice نقش بسته است و به دنبال آن جمله CineAlta تکامل می‌یابد را در این تیزر می‌بینید. همچنین اگر بر روی لینک مربوط کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید، به صفحه‌ای وصل می‌شوید که اعلام می‌کند که دوربین در ۱۵ نوامبر و در ساعت ۱۵ به‌وقت گرینویچ معرفی خواهد شد.

دوربین CineAlta Venice در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و با وجود گذشت تقریبا ۴ سال، وقت آن رسیده است که شرکت سونی در سری CineAlta خود، دوربین جدیدی را عرضه کند. همچنین با وجود به بازار آمدن دوربین‌هایی مانند Sony A1، Canon EOS R5 و نیکون Z9 که قادر هستند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کنند، دوربین جدید سینمایی سونی نیز احتمالاً قادر است در رزولوشن 8K فیلم‌برداری کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.