فوکوس‌خودکار چهار‌بعدی از سونی

0 1,300

در نمایشگاه فوتوکینا امسال شرکت سونی فن‌آوری جدید و انقلابی را در فوکوس خودکار معرفی کرد. سیستم فوکوس خودکار 4 بعدی با 179 نقطه فوکوس که تمام مشخصات لازم برای تعقیب سوژه‌های متحرک را دارد. مطالب بیش‌‌تر در مورد این ‏فن‌آوری جدید را در ادامه این پست بخوانید.

sony4d

شرکت سونی به‌سختی کارکرده است تا در این نمایشگاه از سیستم فوکوس خودکاری پرده‌برداری کنید که نه‌تنها مساحت و عمق، بلکه سرعت حرکت سوژه را نیز می‌تواند تشخصی دهید. این فن‌آوری جدید صحنه عکاسی را به‌خوبی پوشش داده و دارای قابلیت پیش‌بینی حرکت سوژه است. برای اطلاع از طرز عملکرد این سیستم فوکوس، می‌توانید ویدئو‌های زیر را مشاهده کنید.

برخلاف اکثر سیستم‌های فوکوس خودکار متداول امروزی که دارای تعداد محدودی نقطه فوکوس در مرکز کارد هستند، سیستم فوکوس خودکار جدید سونی دارای 179 نقطه فوکوس است که به‌خوبی در سرتاسر کادر پخش‌شده‌اند. تقریباً محلی از کادر را نمی‌توان یافت که نقطه فوکوس در آن نباشد.

wide1 widecoverage

چهاربعدی بودن این فن‌آوری جدید نه‌تنها می‌تواند به‌صورت سه‌بعدی مساحت و عمق فضای تصویری را دریابد، بلکه سرعت سوژه را نیز ردیابی کرده و حرکات آن را در کادر عکاسی پیش‌بینی می‌کند.

predictive

اگر در حین تصویر‌برداری از صحنه‌ای پرجنب‌وجوش باشید و بر روی سوژه خاصی فوکوس کرده‌اید، با ورود سوژه جدید به صحنه عکاسی، فوکوس دوربین بر روی سوژه قبلی از دست نرفته و سیستم فوکوس دچار سردرگمی نمی‌شود.

predictive0

سرعت فوکوس خودکار این سیستم 06 / 0 ثانیه بوده که در میان دوربین‌های APS-C با لنز قابل تعویض سریع‌ترین است.

دوربین A5100 از این سیستم فوکوس خودکار بهره‌می‌برد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.