بخش سازنده حسگرهای سونی جدا می‌شود

0 2,476

 

شرکت سونی دیروز اعلام کرد که قصد دارد به زودی بخش تولید حسگر‌های دوربین دیجیتال این شرکت را جدا کرده و آن را با نام Sony Semiconductor Solutions به عنوان یک شرکت جدید پایه‌گذاری کند. ظاهرا این تصمیم به منظور تقویت بیشتر این بخش از شرکت سونی است که چند سالیست در بازار تجهیزات تصویرگری دیجیتال کاملا موفق ظاهر شده است.

در سال 2012 این شرکت پس از اعلام خبر ضرر 3 میلیارد دلاری خودش تصمیم گرفت که تمام نیروی خودش را بر سه استراتژی جدید متمرکز کند. Kazuo Hirai رییس شرکت سونی اعلام کرد که این سه بخش اصلی که سونی قصد تمرکز بر آنها را دارد شامل تصویرگری دیجیتال، بازی و تلفن‌های همراه خواهد بود. به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری Kazuo Hirai کاملا هوشمندانه و پیشرو بوده است.

8515387611_8615d52501_z

در سال 2014 بیش از 40% از سهم فروش حسگر‌های دوربین‌های دیجیتال در جهان، متعلق به سونی بوده است و طبق گزارشات معتبر در سال 2015، این سهم در حال افزایش است.

حسگرهای سونی یکی پس از دیگری در حال جابجا کردن استانداردهای صنعت تصویرگری دیجیتال هستند. اوایل امسال بود که DxOMark اعلام کرد حسگر Sony a7R II بهترین حسگر دوربین‌های دیجیتال است که این موسسه تابحال بررسی کرده است، و همین دو ماه پیش هم حسگر گوشی تلفن Sony Xperia Z5 همین عنوان را در رده تلفن‌های همراه نصیب خودش کرد.

به نظر می‌رسد بخش تولید حسگر‌ دوربین‌های دیجیتال شرکت سونی آنقدر قدرتمند شده است که می‌تواند پروژه‌های تحقیقاتی، روش‌های راهبری و بازاریابی فروش سونی را که تا امروز موفق عمل کرده است، به تنهایی و با رشد و پیشرفت بیشتری ادامه دهد. Sony Semiconductor Solutions از اول ماه آوریل سال آینده رسما آغاز به کار خواهد کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.