G-Series: غول‌های جدید سونی برای ذخیره‌سازی ویدئو

0 1,487

سونی به تازگی از حافظه‌های SSD خود موسوم به سری G رونمایی کرده است که سطح جدیدی از حافظه‌های اکسترنال مخصوص ذخیره‌سازی فیلم‌ و تصویر به شمار می‌رود. این درایور‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با دوربین‌های فیلم‌برداری و DSLR‌های سطح بالا سازگاری کامل داشته باشند. نکته‌ای که کمپانی سونی در معرفی هارد‌های G-Seris بسیار بر روی آن مانور داده، دوام و مقاومت آن در کنار ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت و پایداری بالا است.

به گفته سونی حافظه‌های سری G به‌گونه‌ای طراحی و بهینه‌سازی شده است که بهترین عملکرد را در ذخیره‌سازی تصویر به‌خصوص در دوربین‌های فیلم‌برداری سونی داشته باشد.

به لطف برخورداری از تکنولوژی تصحیح خطای سونی (Sony Error Correction Code)، در حافظه‌های ۹۶۰ گیگابایتی سری G می‌توان تا ۲۴۰۰‌ ترابایت اطلاعات ذخیره کرد در حالی که در هارد‌های ۴۵۰ گیگابایتی، این عدد به ۱۲۰۰ TBW می‌رسد.

این درایور‌ها همچنین در انتقال سریع و پایدار اطلاعات و ذخیره‌سازی تصویر نیز، کاملاً پیشرو به‌حساب می‌آیند. اغلب حافظه‌های SSD هنگام ذخیره اطلاعات، در مرحله انتقال و ذخیره‌سازی مکرر فایل‌های تکراری، داخل یک لوپ می‌افتند و سرعت آن‌ها به شدت افت می‌کند. این در حالی است که به ادعای سونی هارد درایور‌های سری G از یک سیستم جلوگیری از افت ناگهانی سرعت برخوردار هستند که فیلم‌برداری و رکورد تصاویر 4K با پایداری بالا و بدون افت محسوس سرعت را تضمین می‌دهد. به عنوان مثال با استفاده از یک رکوردر Atomos Shogun Inferno می‌توان با فریم‌ریت 60p و بدون تأخیر و یا قطع سیگنال، تصویر 4K را با بالاترین کیفیت، بر روی حافظه ذخیره کرد.

اگرچه که این حافظه اکسترنال به کابل‌ها و درگاه‌های لازم برای اتصال به دوربین‌های مختلف مجهز است ولی می‌توان به راحتی آن را از رکوردر جدا نمود و برای ادیت و یا تدوین تصاویر، آن را مستقیما به کامپیوتر متصل نمود. با توجه به برخورداری از سرعت انتقال اطلاعات تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه، می‌توان به راحتی و بدون دغدغه، به ادیت تصاویر و رندر گرفتن از آن‌ها پرداخت. جالب اینجاست که مهندسین سونی در طراحی این حافظه SSD، پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و آن را به یک سیستم محافظتی نیز مجهز کرده‌اند تا در صورت قطع برق یا هر اتفاق دیگری، آسیبی به اطلاعات ذخیره‌شده بر روی هارد وارد نشود. درگاه‌ها و کانکتور‌های این هارد نیز تا ۳۰۰۰ بار اتصال و جدا کردن کابل، امتحان شده و از دوام بالایی برخوردار هستند. این عدد ۶ برابر بیشتر از دوام کانکتور‌های SATA در اتصال کابل می‌باشد.

درایورهای SSD سری G سونی، طبق برنامه‌ریزی‌های کمپانی سونی مِی ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد و انتظار می‌رود که قیمت بالایی نیز داشته باشند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.