تترتولز، نامی آشنا برای عکاسان حرفه‌ای

0 1,800

اگر از علاقه‌مندان به تجهیزات حرفه‌ای عکاسی هستید، احتمالا شما هم با محصولات تترتولز آشنایی دارید. با توجه به تاریخ مختصر عکاسی دیجیتال با کیفیت (با تفکیک بالا)، انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی دوربین‌های دیجیتال نیز نوپا باشند. تترتولز نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این شرکت در سال 2008 تاسیس شده است و محصولات آن از همان ابتدا مورد توجه عکاسان قرار گرفتند.

تترتولز محصولات متنوعی به بازار عرضه کرده است، اما هم‌چنان کابل‌های اتصال، محبوب‌ترین محصولات این شرکت هستند. تفاوت کابل‌های تترتولز با دیگر محصولات مشابه در کیفیت ساخت و سطح نویز بسیار پایین آن‌ها است که اتصالی بسیار سریع و ایمن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به بیان ساده‌تر، امکان استفاده از کابل‌های مشابه برای کارهای حرفه‌ای عکاسی وجود ندارد.

اغلب کابل‌های موجود برای کاربردهای متعارف کامپیوتر طراحی شده‌اند که جریان کمتری از خود عبور می‌دهند و اغلب (در اتصالات بیش از حدود سه متر) به عدم شناسایی دوربین توسط کامپیوتر منجر می‌شود.
کابل تترتولز
تفاوت کابل تترتولز و کابل‌های متعارف

کابل‌های تترتولز

کابل‌های تترتولز، در انواع مختلف یواس‌بی 2، یواس‌بی3، فایروایر و یو‌اس‌بی‌سی عرضه می‌شوند که تقریبا تمامی دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای موجود در بازار را پوشش می‌دهند.  بدین‌ترتیب با استفاده از این کابل‌ها می‌توان در هنگام عکاسی، تصویر را بر روی نمایشگر مشاهده کرد. هم‌چنین، در صورت استفاده از دوربین‌های سازگار،  امکان کنترل دوربین از طریق کامپیوتر نیز وجود دارد.

اکثر کابل‌های تترتولز در اندازه‌ها 30، 180 و 460 سانتیمتری موجود هستند. هم‌چنین کابل‌های الحاقی (اکستنشن) 5 تا 20 متری فعال (اکتیو) نیز وجود دارد که اتصال بدون نویز و بدون خطای انتقال اطلاعات را امکان‌پذیر می‌کند. البته اگر از اتصال یواس‌بی3 بهره می‌برید، طول این کابل به 10 متر محدود می‌شود.

کابل تترتولز
کابل یو‌ای‌بی3 تترتولز

تتربوست

سرعت انتقال اطلاعات به جریان عبوری از کابل بستگی دارد. این مسئله برای انتقال اطلاعات با اتصال یواس‌بی3 بسیار حائز اهمیت است. چرا که هرچند این اتصال امکان انتقال اطلاعات با سرعت 640 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌آورد، اما به دلیل محدودیت جریان کامپیوتر (به خصوص زمانی که کاربر از لپ‌تاپ استفاده می‌کند) در هنگام اتصال به دوربین، این سرعت در دست‌رس کاربر قرار نمی‌گیرد. از این‌رو، تترتولز تقویت‌کننده‌هایی را با نام تجاری تتربوست معرفی کرده است که از منبع تغذیه‌ی خارجی (مبدل برق شهری یا پاور بانک) تغذیه می‌کنند و بالاترین سرعت انتقال را فراهم می‌آورند. هم‌چنین با استفاده از این تقویت‌کننده‌ها، امکان اتصال به طول 20 متر هم فراهم می‌آید.

کابل تترتولز
تتربوست

سیستم اتصال بی‌سیم کیس‌ایر

عکاسان می‌توانند با استفاده از سیستم اتصال بی‌سیم کیس‌ایر، دوربین خود را به تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر متصل نموده و بلافاصله عکس‌های گرفته شده را بر روی آن مشاهده نمایند. این سیستم علاوه بر نمایش تصاویر، کنترل کامل دوربین از قبیل نقطه‌ی فوکوس، تنظیمات نوردهی، برکت، تایم‌لپس، اچ‌دی‌آر و … را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته، این سیستم مانند تمام سیستم‌های مشابه بی‌سیم، تنها فایل JPEG را منتقل می‌کند.

تترتولز
کیس ایر به‌همراه میز لپ‌تاپ تتر ایرو

 

البته، تترتولز محصولات متنوع دیگری نیز به بازار عرضه کرده است که اغلب پیرامون ساخت استودیویی قابل حمل و ایمن گرد هم می‌آیند؛ محصولاتی از میان آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های جرک‌استاپرز، میز  لپ‌تاپ تتر ایرو و انواع گیره و بازوی دوطرفه (Cross Arm) اشاره کرد.

تترتولز
نمونه کیت استودیوی قابل حمل و ایمن تترتولز

منبع: وبلاگ نوین‌ تجارت پارسیان

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.