AD600 Pro گودکس فلاشی حرفه‌ای برای نورپردازی

AD600 Pro احتمالا در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد:

0 2,457

کمپانی گودکس یکی از تولید‌کننده‌های انواع نورها و فلاش‌های استودیویی است که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته و محصولات باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی تولید کرده است. آخرین محصول این کمپانی که فلاش AD600 Pro نام دارد، یکی از پیشرفته‌ترین فلاش‌های Godox به حساب می‌آید که هنوز وارد بازار نشده است ولی گودکس اخیراً آن را برای مدتی کوتاهی و به‌اشتباه بر روی وب‌سایت خود قرار داده است. از طرفی دیگر نیز فروشگاه اینترنتی Adorama نیز این فلاش را با قیمت حدودی ۹۰۰ دلار برای پیش سفارش موجود کرده است. 

فلاش گودکس AD600 Pro مانند نمونه قبلی خود، AD600 از حداکثر توان ۶۰۰ وات برخوردار است ولی پیشرفت‌های قابل‌توجهی نیز بر روی آن انجام شده است. زمان شارژ مجدد این فلاش به ۲.۵ تا ۰.۹ ثانیه تقلیل پیدا کرده و پورت USB-C جایگزین USB شده است. از تفاوت‌های دیگر این فلاش در مقایسه با AD600 می‌توان به افزایش توان لامپ مدلینگ از ۱۰ به ۳۸ وات اشاره کرد.

وزن فلاش AD600 Pro نیز چیزی در حدود ۳ کیلوگرم خواهد بود و فلاش سنگین‌تری نسبت به نمونه قبلی به حساب می‌آید. حالت Stable Color Temperature یا پایداری دمای رنگی نیز به تنظیمات این فلاش اضافه شده تا بتوان با دقت بالا و بدون تغییر دمای رنگی در خروجی‌های مختلف به نورپردازی پرداخت. این ویژگی در برخی از فلاش‌ها مثل فلاش‌های Broncolor نیز پیش از این وجود داشته و دارد.

از طرف دیگر تمام تغییراتی که بر روی این فلاش نسبت به AD600 صورت گرفته مثبت نیستند. باتری AD600 Pro ظرفیتی معادل ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و با یک بار شارژ کامل باتری تنها می‌توان ۳۶۰ بار با حداکثر توان فلاش را تخلیه کرد. این در حالی است که فلاش AD600 از باتری‌ای با ظرفیت ۸۷۰۰ میلی‌آمپر برخوردار است و تا ۵۰۰ بار می‌توان با حداکثر توان نوردهی کرد. به علاوه فلاش AD600 Pro از حسگر نوری برای سینک شدن اپتیکال به فلاش‌های دیگر برخوردار نیست.

هنوز معلوم نیست که این فلاش کی به بازار جهانی و بعد از آن به بازار ایران عرصه می‌شود ولی با توجه به پیش‌فروش این محصول در سایت ادوراما و اطلاعات منتظر شده از وب‌سایت گودکس احتمالاً نباید زمان زیادی را بر ارائه آن متصور شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.