لنز AT-X 14-20mm f/2 PRO DX از جانب Tokina معرفی شد

0 1,711

شرکت Tokina به تازگی از یک لنز زوم فو‌ق‌ واید به نام AT-X 14-20mm f/2 PRO DX پرده‌برداری کرده که مخصوص دوربین‌های مانت EF کانن با سایز حسگر APS-C و دوربین‌های مانت F نیکون با حسگر قطع DX طراحی و ساخته شده است. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

فاصله کانونی معادل این لنز برابر با 32-24.2 یا 30-21 میلی‌متر بوده و از حداکثر بازشدگی دیافراگم f/2.0 برخوردار است که عملکرد عالی در محیط‌های کم‌نور به‌ویژه هنگام بزرگنمایی از خود بجا می‌گذارد. همچنین زاویه واید این لنز سبب می‌شود تا بتوان چشم‌انداز‌های عریض و گسترده‌ای را با دوربین خود به ثبت رساند. به همین دلیل لنز AT-X 14-20mm f/2 PRO DX برای عکاسی از مناظر، طراحی داخلی و یا عکاسی تحقیقاتی می‌تواند انتخاب کاملاً مناسبی به حساب آید.

N0000054-0001

شرکت Tokina در ساخت لنز فوق از ۱۳ عدسی در ۱۱ گروه مختلف استفاده کرده که در میان آن‌ها یک عدسی Aspherical یا غیر کروی، دو عدسی SD و دو عدسی Aspherical SD وجود دارد. ادغام و ترکیب عدسی‌های نام‌برده شده در این لنز سبب شده تا افتراق و پراکندگی‌های رنگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و شاهد ثبت عکس‌های شفاف و با شارپنس بالا باشیم. همچنین شرکت سازنده ادعا می‌کند که به لطف این عدسی‌های بکار رفته، اعوجاج تصویر به خوبی کنترل شده و دقت رنگی نیز به میزان چشمگیری افزایش یافته است. علاوه بر این موارد، یک روکش ضد بازتاب چندلایه روی تک‌تک عدسی‌های لنز را پوشانده که امکان بروز پدیده flare و ghosting را کاهش داده و باعث افزایش کنتراست هنگام عکاسی در زیر نور شدید آفتاب می‌شود.

hood_4

لنز AT-X 14-20mm f/2 PRO DX به فوکوس داخلی مجهز بوده و عمل فوکوس خودکار را با دقت و سرعت بالایی انجام می‌دهد. همچنین کلاژ تعبیه‌شده بر روی آن امکان جابجایی بین فوکوس خودکار و دستی را به راحتی فراهم می‌کند. این لنز توکینا دارای دیافراگم ۹ تیغه با لبه‌های مدور می‌باشد که برای خلق تصاویری با پس‌زمینه محو و بوکه زیبا کاربرد دارد. همچنین دارای یک لنز هود است که علاوه بر محافظت لنز در برابر خط و خش و آسیب فیزیکی، از ورود نور ناخواسته به داخل لنز جلوگیری به عمل می‌آورد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.