فروش حافظه‌های TransferJet توشیبا در اروپا

0 1,143

شرکت Toshiba در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا کارت‌حافظه‌های SD خود را که به فناوری انتقال بی‌سیم اطلاعات مجهز هستند در اروپا نیز عرضه کرده و به فروش برساند. البته بعد از اینکه فروش اولیه این محصولات در بازار ژاپن به پایان برسد. این کارت‌ حافظه‌های 16 گیگابایتی از نوع کلاس 10 و SDHC هستند و از یک فناوری جدید به نام TransferJet بهره می‌برند که اطلاعات روی حافظه را به‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌‌کنند انتقال می‌دهد.

در اصل هدف از ارائه این فناوری این است که عکس‌ها یا فیلم‌های گرفته شده، بدون استفاده از هرگونه کابلی به طور مستقیم از روی دوربین به کامپیوتر، تبلت و تلفن‌های همراه منتقل شوند. فناوری TransferJet که عملکردی مشابه NFC دارد در کمتر از 0.1 ثانیه ارتباط را با دستگاه مورد نظر برقرار می‌کند. لازم بذکر است که Toshiba از بابت امنیت جابجایی اطلاعات نیز خیال کاربران را آسوده کرده است. طبق گفته‌های این شرکت از آنجایی که این ارتباط فقط از فاصله بسیار نزدیک امکان‌پذیر است، به همین دلیل دستگاه‌هایی که در فاصله دورتری قرار دارند نمی‌توانند به اطلاعات درون کارت حافظه دسترسی پیدا کنند.

از این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از این قابلیت فقط از فواصل بسیار نزدیک میسر است و می‌توان گفت که مهم‌ترین مزیت آن عدم استفاده از کابل و صرفه‌جویی در زمان اتصال کارت‌حافظه یا دوربین به کامپیوتر است. ضمنا Toshiba ادعا می‌کند که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات برابر با 560mb/s است که بسته به شرایط مختلفی دسترسی به همچین سرعتی امکان‌پذیر است. اما این شرکت اطمینان داده که تمام 16 گیگابایت اطلاعات داخل کارت حافظه در کمتر از 3 دقیقه و نیم منتقل می‌شود. اگر اینگونه باشد سرعت آن کاملا راضی‌کننده خواهد بود.

toshiba-transferjet

همچنین Toshiba اقدام به فروش مبدل‌های TransferJet برای پورت‌های USB و microUSB کرده است که تقریبا مشابه کابل‌های Lightning اپل است. این مبدل‌ها امکان انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های اندوریدی و iOS و همچنین اسمارت‌فون‌ها به لپ‌تاپ‌ها را نیز بیش از پیش آسان و هموار می‌کند. ضمنا در سایت Toshiba مدت‌زمانی که انتقال فایل‌های زیر با TransfeJet طول می‌کشد مشخص شده است:

10 گیگابایت بازی : 213 ثانیه

100 عکس (230 مگابایت) : 4.8 ثانیه

80 دقیقه موسیقی (700 مگابایت) : 14.9 ثانیه

برنامه و نرم‌افزار (1000 مگابایت) : 21.3 ثانیه

2014-08-29-edne-gp-toshiba-transferjet_usb_adapter_tjm35420mu

در مورد قیمت این کارت‌های حافظه هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد ولی گمانه‌زنی‌ها حکایت از عرضه 80 دلاری در ماه مارس 2016 دارند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.