Tamron دو لنز جدید معرفی کرد

0 1,356

روز چهارشنبه شرکت ژاپنی Tamron دو لنز جدید سطح بالا معرفی کرد که در زمره لنزهای SP یا Super Performance قرار می‌گیرند. به عنوان شرکتی که معمولا لنزهای زوم تولید می‌کند، معرفی این لنز‌های Prime (لنزهایی با فاصله کانونی ثابت) برایمان جالب بود. این دو لنز با نام‌های SP 35mm f/1.8 Di VC USD و SP 45mm f/1.8 Di VC USD از لنزهای برجسته این شرکت هستند که به سیستم لرزشگیر تصویر نیز مجهز می‌باشند. Tamron ادعا می‌کند که کیفیت عکس‌های ثبت شده با هر دو لنز حتی در بازترین دیافراگم هم بسیار بالاست.

2

نکته‌ای که در نگاه اول توجه ما را جلب کرد شباهت ظاهری این لنز‌ها با لنزهای شرکت Sigma است. ظاهر این دو لنز دستخوش تغییراتی شده که یاد‌آور لنزهای Sigma مخصوصا سری Art خواهند بود.

اما برای اطلاع بیشتر باید عرض کنیم که لنزهای Tamron Di هم برای دوربین‌‌های Full frame و هم برای دوربین‌های APS-C قابل استفاده هستند و لفظ VC در نام این لنزها نیز نشانگر سیستم لرزشگیر اختصاصی این شرکت است. اکنون در لنز‌های جدید Tamron، قسمت نمایش‌دهنده مقیاس فاصله نسبت به لنزهای قبلی این شرکت حدود 20٪ بزرگتر شده که خواندن اطلاعات نمایش داده شده را آسان‌تر از قبل می‌کند. طراحی بسیاری از قسمت‌های لنز – مانند دکمه‌های تغییر حالت و رینگ‌ها – برای استفاده راحت‌تر به‌طور کامل بهینه شده است.

Tamron اذعان دارد که محل اتصال لنز هود و درپوش لنز نیز به‌طور کامل بازمهندسی شده که محکم‌‌تر شدن و پایداری بیشتر را هنگام استفاده از این لوازم به ارمغان می‌آورد.

4

طبق ادعای سازنده، لنز جدید Tamron 35mm f/1.8 در میان لنزهای دوربین‌های Full frame (بجز لنزهای Macro) کمترین فاصله فوکوس را دارد (20 سانتی‌متر) و همچنین ضریب بزرگنمایی این لنز برابر با 1:2:5 است. ضمنا کمترین فاصله فوکوس برای لنز 45mm نیز برابر با 29 سانتی‌متر خواهد بود.

در ساخت این لنزها از عدسی‌های LD و XLD و همچنین عدسی‌های Aspherical (غیرکروی) استفاده شده است که پراکندگی رنگی را – که یکی از مشکلات لنزهای Fast می‌باشد – به طور محسوسی کاهش می‌دهد. پوشش مخصوص عدسی‌های لنز نیز پدیده Ghosting و Flare را به میزان قابل توجهی کنترل می‌کند. استفاده از موتور فوکوس خودکار پرسرعت Tamron موسوم به USD نیز از دیگر ویژگی‌های این دو لنز می‌باشد که تجربه فوکوس خودکاری سریع‌تر، دقیق‌تر و بی‌صدا را برایتان امکان‌پذیر می‌کند. همچنین هر دوی این لنزها دارای دیافراگم 9 تیغه با لبه‌های مدور هستند که برای خلق تصاویری با بوکه‌ زیبا بسیار کاربردی است.

5
45mm
درحالی که قیمت لنز‌های معرفی شده تا به این لحظه اعلام نشده است، اما می‌دانیم که در ماه اکتبر امسال برای دوربین‌های EF کانن و F نیکون در دسترس خواهند بود. سپس نسخه‌ای از این لنزها برای دوربین‌های Sony Alpha معرفی خواهد شد که از قرار معلوم فاقد سیستم لرزشگیر Tamron می‌باشد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.