از مزایای جام جهانی: 1D X و 5D Mark III مجانی

2 1,264

اگر شما دستی در دنیای عکاسی داشته باشید و یا حداقل دوربین‌ها و لنزها را بشناسید، بدون شک در هنگام دیدن مسابقات جام جهانی فوتبال، نیم‌نگاهی نیز به دور زمین و عکاسان کنار زمین خواهید داشت. سوژه‌های عکاسی سریع و دور باعث می‌شود تا برخی از گران‌قیمت‌ترین دوربین‌ها و لنزهای عکاسی در این نوع رویدادهای ورزشی بکار گرفته شود. شاید پیش خودتان گفته باشید که این عکاسان چه هزینه‌ی سنگینی را برای این تجهیزات پرداخت کرده‌اند. بد نیست بدانید که حداقل در مورد دوربین و لنزها شرکت کانن، بسیاری از این تجهیزات به‌صورت قرضی در اختیار عکاسان قرار داده می‌شود و البته به‌صورت مجانی.

اتاق تجهیزات کانن - عکس: امین محمد جمالی
اتاق تجهیزات کانن – عکس: امین محمد جمالی

تصویر فوق را یکی از دوستان پیکسل از جام جهانی فوتبال 2014 ارسال کرده است. دریایی از دوربین‌های Canon 1D X و Canon 5D Mark II به همراه انواع لنزهای گران‌قیمت نظیر EF 600 f/4L IS II USM و EF 800mm f/5.6L IS USM صحنه‌ای وسوسه‌برانگیز برای تمام علاقه‌مندان به عکاسی است. به این فهرست دستگاه‌های تریگر بی‌سیم، فلاش و بسیاری ملزومات دیگر را نیز اضافه کنید که البته در عکس دیده نمی‌شود. با یک حساب سرانگشتی ارزش تجهیزات نشان داده‌شده در این تصویر چیزی بیش از نیم میلیون دلار است. این اتاق‌ها در اکثر رویدادهای مهم ورزشی از طرف شرکت کانن برپاشده و به عکاسان این امکان را می‌دهد تا هرآن چه نیاز دارند از این اتاق قرض بگیرند. به عبارتی شما اگر عکاس جام جهانی بودید و به سیستم کانن عادت داشتید، تنها لازم بود تا کارت‌های حافظه خود را همراه داشته باشید.

رویدادهای ورزشی بزرگ نظیر جام جهانی، المپیک، مسابقات تنیس و بسیاری دیگر، یکی از میدان‌های نبرد اصلی بین دو شرکت معظم کانن و نیکون است. این رویدادهای ورزشی فرصتی مناسب برای جلب نظر استفاده‌کنندگان است. درحالی‌که شرکت کانن اقدام به برپایی این اتاق‌ها و قرض دادن مجانی تجهیزات گران‌قیمت خود می‌کند، شرکت نیکون دست به دامن افراد مشهور و ستارگان دنیای ورزش می‌شود. صحنه به دست گرفتن دوربین Nikon D4 توسط یوسن بلت، سریع‌ترین مرد جهان، در المپیک 2012 یکی از این موارد بود.

یوسن بلت و Nikon D4

2 نظرات
  1. احمد می‌گوید

    سلام
    المپیک 2012 صحیح است.

    1. هومن می‌گوید

      سلام، ممنون از توجه شما، اصلاح شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.