فینال جام جهانی 2014 در قالب 4K

7 1,052

امشب فینال جام جهانی فوتبال 2014 بین دو تیم آلمان و آرژانتین در استادیوم ماراکانا ریودوژانیرو برگزار می‌شود. ولی این تمام ماجرا نیست. لشکری از فن‌آوری‌های نوین در دنیای فیلم‌برداری به‌صف شده‌اند تا بازی امشب را با آخرین فن‌آوری‌های موجود به تلویزیون‌های تمام جهان مخابره کنند. برای اولین بار در تاریخ جهان، یک رویداد ورزشی باکیفیت 4K یا UltraHD فیلم‌برداری شده و مخابره می‌گردد.

7 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    بسیار خوش حالم که با اضافه شدن دوستمان هومن به گروه پیکسل و قسمت وبلاگ بیش از گذشته شاهد مطلب های خوب منتشر شده توسط این گروه می باشیم. چه خوب بود تا دوست جدیدمان هم عکسی از خود در قسمت معرفی گروه پیکسل قرار میداد تا میتوانستیم چهره ایشان را ببینیم.
    لازم است تا از آقای اشکان هم سپاس ویژه داشته باشیم و بگوییم هنوز هم منتظر انتشار مطلب های چالش برانگیز ایشان هستیم.

    1. هومن می‌گوید

      با تشکر فراوان از اینکه وقت می گذارید و مطالب را می خوانید. چشم. به زودی عکسی از خودم قرار می دهم.

  2. سینا می‌گوید

    با توجه به اینکه اکثر مخاطبین شما افرادی اگر نه متخصص، دستکم آشنا با فن آوری های روز تصویربرداری و عکسبرداری هستند، درخواست می کنم، مطالب رو کمی به سمت تخصصی تر شدن پیش ببرید و با قرار دادن تصاویر و گزارشهای فنی و دقیق از موضوع مقاله، به بار علمی اثر اضافه کنید. در این مورد مثلا، خیلی دوست داشتم بیشتر و از نزدیک اطلاعاتی در مورد سویچرهای و سرورهای پخش 4K اطلاعات کسب کنم.
    ممنون

    1. هومن می‌گوید

      بی‌اندازه خرسندیم که خواننده ریزبینی مانند شما داریم. خصیصه بارز مخاطبین ما، صرفه نظر از تخصص و مهارتی که دارند، ساکت بودنشان است. اگر برای ما بیشتر نظر بگذارند و تعامل بیشتری با ما داشته باشند، سمت‌وسوی مطالب بعدی بیش‌ازپیش برای ما مشخص می‌شود. قصد نداریم مقالاتی طولانی و خیلی تخصصی را در وبلاگ منتشر کنیم. بااین‌وجود، مطالب ما حالت پویا دارد و همان‌جا که منتشر می‌شود، تمام نمی‌شود. برای خوانندگان مانند شما، هستیم که اطلاعات بیشتری را در بخش نظرات با شما به اشتراک بگذاریم. در مورد سؤالاتی که فرمودید، می‌توانم مطالب زیر را ارائه دهم:
      شرکت سونی پوشش زنده تصاویر این بازی را در قالب 4K به عهده داشت. دوربین‌ها از مدل CineAlta PMW-F55، واحد ذخیره کننده PWS-4400 multi-port AV، صفحه‌نمایش PVM-X200 4K LCD monitor، سوئیچر MVC-7000X 4K multi-format و لنزهای استفاده‌شده از برندهای Fujinon و Sony بوده است. برای تولید و پخش تصاویر از فن‌آوری ذخیره‌سازی اشتراکی Genetic Engineering 2 ساخت شرکت انگلیسی Quantel استفاده‌شده و قرار بوده تا مستقیماً فایل‌های 4K 60p XAVC بر روی دوربین F55s یا بر روی سرور PWS-4400 XAVC ذخیره شوند.

  3. رضا مقصودی می‌گوید

    فکر می‌کنم ذکر منبع خبر یا محتوا هم می‌تونه به بالا رفتن کیفیت مطالب وبلاگتون کمک کنه. ضمناً خوشحالم که هستید و انرژی دارید. 🙂

    1. هومن می‌گوید

      تشکر فراوان. اما اندر احوالات منابع مطالب. در هر مطلبی که از منبع منحصربه‌فردی استفاده کرده‌ایم، اسم منبع را در میان مطلب یا در پایان مطلب ذکر کرده‌ایم. ولی در برخی موارد‏، مطالب ارائه‌شده‏ ترکیبی از ترجمه‏، گردآوری و تألیف هستند. گاهی اوقات خبری یا مطلبی را دریافت می کنیم و آن را برای خوانندگان می پرورانیم. در این موارد‏، لینک خاصی وجود ندارد تا بتوانید ادامه مطالب ما را در آنجا دنبال کنید. یک راه این است که مانند یک مقاله علمی یا ویکی پدیا‏ وجب به وجب مطلب را شماره گذاشته و در پایان یک پست 3 یا 4 پاراگرفی، یک لیست بلند بالایی از منابع را بنویسیم. زیاد جالب نیست.
      بااین‌حال، در هر موردی که مایل بودید بیشتر بدانید‏، خیلی ساده: در بخش نظرات بپرسید.

  4. رضا مقصودی می‌گوید

    من هم منونم. همین که هستید همه چی حله! 🙂

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.