بزرگ‌ترین عکس نجومی جهان

0 1,512

پس از سال‌ها نگاه کردن به آسمان شب و عکاسی نجومی، Colin Robson استرالیایی تصمیم گرفت بزرگ‌ترین عکس از کهکشان راه شیری را خلق کند. این پروژه طی شش ماه گذشته مراحل اولیه‌ی خود را طی کرده است و او توانست یک عکس‌ آزمایشی را نیز تکمیل کند.

تاکنون عکس‌های زیادی از کهکشان راه شیری گرفته شده‌اند، ولی او قصد دارد عکسی را با بیشترین جزئیات ممکن به ثبت برساند. عکسی ۶۵ گیگاپیکسلی که از ۱۰۰۰ پنل موزاییکی تشکیل می‌شود. با در دست داشتن چنین عکسی می‌توانید جزئیاتی فوق‌العاده را از درون کهکشان راه شیری مشاهده کنید.

قبل از این‌که برنامه‌ریزی برای ثبت بزرگ‌ترین عکس نجومی جهان شروع شود، Robson نیاز داشت که یک عکس آزمایشی بگیرد تا مطمئن شود ایده‌ی او قابل‌اجرا است. برای این کار او از یک دوربین نیکون قدیمی D700 و لنز تلسکوپی 677mm F/5.21 استفاده کرد. او این عکس یک گیگاپیکسلی را به‌وسیله‌ی ماونت استوایی و به هم چسباندن ۸۰ پنل به یکدیگر ایجاد کرد. هر پنل از ۶۰ نوردهی مختلف تشکیل شده است که به‌خوبی برای حذف نویز و Vignette با هم کالیبره شده‌اند.

تمام عکس‌های موردنیاز در عرض یک ساعت و نیم به ثبت رسیدند، ولی زمان به‌مراتب بیشتری صرف به هم چسباندن آن‌ها و ایجاد عکس نهایی شد.

جزئیات عکس آزمایشی در زوم کامل

حالا Robson قصد دارد با ساخت یک عکس یک ترابایتی تاریخ‌ساز شود. عکس نهایی او از ۱۰۰۰ پنل تشکیل خواهد شد و توسط لنز معادل 600mm F/3 ثبت می‌شود. برای این‌که بتواند به این هدف برسد در سایت Indiegogo کمپینی را به راه انداخته تا سرمایه‌ی مورد نیاز برای تجهیزات این پروژه را تأمین کند. کسانی که از این ماجراجویی او حمایت می‌کنند به نسخه‌ی رزولوشن کامل عکس او دسترسی خواهند داشت. به‌این‌ترتیب خواهند توانست به اعماق کهکشان راه شیری زوم کنند و از دیدن آن لذت ببرند.

Robson امیدوار است بتواند در نهایت این پروژه را گسترش دهد و نقشه‌ای کامل از آسمان را با جزئیات و رنگ کامل تولید کند. برای این‌که با این پروژه بهتر آشنا شوید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.