رونمایی DJI از اولین دوربین مخصوص تصویربرداری هوایی با قابلیت بزرگنمایی

0 1,287

کمپانی DJI که در زمینه ساخت پهپاد و تجهیزات مرتبط با تصویربرداری هوایی یکی از پیشروترین شرکت‌های فعال بشمار می‌رود، به تازگی از اولین دوربین مخصوص تصویربرداری هوایی با قابلیت بزرگنمایی پرده‌برداری کرده است. این دوربین که Zenmuse Z3 نام دارد دارای قابلیت 3.5x زوم اپتیکال و 2x زوم دیجیتال می‌باشد و به طور ویژه‌ای برای عکاسی هوایی بهینه شده است.

dji3

dji4

ترکیب بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال این دوربین باعث گردیده تا بتواند فاصله کانونی معادل 77-22 میلی‌متر را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین Zenmuse Z3 از محدوده بازشدگی دیافراگم F2.8 تا F5.2 بهره‌ می‌برد که برای تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور نیز مناسب خواهد بود. در قلب این دوربین که تنها ۲۶۲ گرم وزن دارد، حسگر 1/2.3 اینچی ساخت سونی با تفکیک‌پذیری ۱۲ مگاپیکسل جای گرفته است که قادر به ضبط ویدئوهای 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد و می‌تواند تصاویر را با فرمت DNG Raw ذخیره کند.

dji1

در حال حاضر می‌توان از Zenmuse Z3 بر روی پرنده‌های Inspire 1، Matrice 100 و Matrice 600 بهره گرفت و با استفاده از Lightbridge نسل دوم می‌توان تصاویر در حال ثبت را از حداکثر فاصله ۵ کیلومتری به صورت همزمان مشاهده نمود. همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود امکان کنترل بزرگنمایی از طریق اپلیکیشن DJI GO نیز فراهم است. طبق ادعای DJI، این شرکت سیستم لرزشگیر موجود در Zenmuse Z3 را دستخوش تغییر کرده و شاهد بهبود در عملکرد آن خواهیم بود. در پایان باید اشاره شود که امکان تهیه این دوربین زوم از تاریخ ۲۸ جولای و با قیمت ۸۹۹ دلار وجود دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.