- مخصوص دوربینهای فولفریم بدون آینه با مانت E
- دارای ۶ عدسی FLD و دو عدسی SLD
- ۳ عدسی اسفریکال
- کوتینگهای Super Multi-Layer و Nano Porous
- دیافراگم مدور ۱۱ پرهای
- رنج گشودگی دیافراگم از f/2.8 تا f/22
- سیستم فوکوس خودکار با موتور استپینگ
لنز سیگما Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art یک لنز با کیفیت عالی از سری آرت شرکت سیگما است که مناسب نیازهای مختلف عکاسی با زوایای پوششی مختلف از زاویه واید تا پرتره است. این لنز با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 و طراحی درخشان خود، مناسب کار با نور موجود در تمام محیطها است و همچنین کنترل زیادی را در تنظیم عمق میدان برای کاربر فراهم کرده است. ساختار اپتیکال این لنز با بهرهمندی از عدسیهای LD و اسفریکال، توانایی کاهش چشمگیر انواع انحرافات و همچنین دستیابی به وضوح بسیار بالا و دقت رنگ عالی را برای این لنز سری آرت فراهم کرده است. وجود کوتینگهای Nano Porous و Super Multi-Layer بر روی این لنز هم کنتراست و رندر رنگ را بالا میبرد و هم از بروز بازتاب نور در داخل لنز از سطح پشتی المانها به سنسور جلوگیری و درنتیجه از بروز پدیده سایهدار شدن اجسام و فلر نیز در شرایط نوری شدید جلوگیری میکند.
سیستم فوکوس خودکار با همراهی موتور استپینگ که عملکردی سریع، دقیق و کاملاً بیصدا دارد، تکمیلکننده چیدمان اپتیکال پیشرفته این لنز است. این لنز بزرگنمایی برابر با 1: 2.9 دارد که مناسب عکاسی کلوسآپ است و همچنین دیافراگم ۱۱ پرهای این لنز موجب ثبت بوکهای چشمنواز میشود. علاوه بر اینهای ساختار مقاوم این لنز در برابر نفوذ آبوهوا این محصول را برای استفاده در تمام شرایط آبوهوایی مناسب کرده است.
• بهعنوان یک لنز ازسری آرت گلوبال ویژن شرکت سیگما این لنز با طراحی و کارایی عالی اپتیکال خود لنز ایده آلی برای استفاده های هنری و خلاقانه است.
• این لنز استاندارد زوم برای دوربین های بدون آینه فول فریم E-Mount سونی طراحی شده اما قابلیت نصب بر روی دوربین های APS-C را نیز دارد و فاصله کانونی معادل این لنز بر روی این دوربین ها برابر با ۳۶ – ۱۰۵ میلیمتر است.
• گشودگی دیافراگم حداکثری درخشان f/2.8 مناسب کار در تمام وضعیتهای نوری است و کنترل گسترده ای در عمق میدان هنگام استفاده از عمق میدان کمعمق در اختیار کاربر میگذارد.
• وجود شش عدسی FLD و دو عدسی ویژه SLD انحرافاتی مانند اعوجاج و حاشیهدار شدن را در تمام بازه زوم به شدت کاهش میدهند و همچنین موجب افزایش وضوح و دقت رنگ میشود.
• وجود سه عدسی اسفریکال موجب کاهش انحرافات اسفریکال و دیستورشن میشود و درنتیجه، وضوح و دقت رنگ نیز افزایش مییابد.
• وجود همزمان کوتینگهای Super Multi-Layer و Nano Porous بر روی عدسیهای این لنز موجب به حداقل رسیدن پدیده فلر و سایهدار شدن میشوند و همچنین دقت رنگ و کنتراست نیز درنتیجه وجود این دو کوتینگ حتی در مجاورت سوژه با منبع نور بالا میرود.
• موتور استپینگ سیستم فوکوس خودکار این لنز عملکردی سریع و بیصدا به همراه دارد و همچنین باهمراهی الگوریتمهای پیشرفته عملکرد بسیار روانی دارد.
• حداکثر بزرگنمایی این لنز در زاویه واید با حداقل فاصله فوکوس برابر است با 18 سانتیمتر که با نسبت بزرگنمایی 1:2.9 همراه است و مناسب عکاسی کلوسآپ میباشد. همچنین در زاویه تلهفتو، حداقل فاصله فوکوس برابر است با 3.2 سانتیمتر با حداکثر بزرگنمایی 1:4.5
• دکمه AF-L موجود روی این لنز قابلیت برنامهدهی دارد و میتوانید آن را بر روی تنظیمات مختلفی سینک کنید. همچنین روی لنز سوییچهای مجزای AM/MF و قفل زوم وجود دارد تا از افزایش طول لنز به صورت تصادفی جلوگیری شود.
• دیافراگم ۱۱ پرهای موجب ثبت بوکهای چشمنواز میشود.
• محل مانت از جنس فلز برنج ساخته شده است که باعث مانتی مطمئن و دقیق میشود. همچنین وجود لاستیک در انتهای پیچ مانت موجب مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار به داخل لنز میشود.
پیشنهادهای جایگزین
کیفیت ساخت و عملکرد خارقالعاده لنزهای سری آرت سیگما، شهرت این کمپانی رو دوچندان کرده و این لنز هم یکی از شاهکارهای سیگما به حساب میآید. شارپنس و کنتراست عالی، بوکههای چشمنواز، سرعت و دقت بالای فوکوس خودکار، پاسخدهی خطی فوکوس دستی و سوییچهای کنترلی از بارزترین ویژگیهای این لنز هستند. شاید با این قیمت مناسب، به سختی بتوان ایراد بزرگی به این لنز وارد کرد. اگرچه، وزن نسبتا بالای آن ممکن است برای بعضی از کاربرانی که به دنبال یک همراه روزمره هستند، خوشایند نباشد. در هر صورت بهتر است پیش از تصمیمگیری نهایی، نگاهی به رقبای این لنز داشته باشید و آگاهانه انتخاب کنید.
۱- Sony FE 24-70mm f/2.8 GM: این شاهکار سونی، بینقصترین لنز ۷۰-۲۴ میلیمتری قابل تهیه برای دوربینهای بدون آینه سونی است. از برتریهای این لنز GM به لنز آرت سیگما میتوان به لبههای تاریک کمتر و کنترل بهتر بر روی بروز پدیده flare اشاره کرد. اگرچه با قیمت دوبرابر گرانتر و این چنین تفاوتهای جزئی بهتر است پیش از تصمیمگیری نهایی از هر دو لنز استفاده کنید تا از انتخاب لنز سونی پشیمان نشوید.
۲- Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD: ۳۰۰ گرم وزن کمتر، ابعاد کوچکتر، شارپنس عالی و فوکوس دقیق و سریع از مهمترین مشخصههای این لنز تامرون هستند. البته حداقل فاصله کانونی ۲۸ میلیمتر در مقایسه با ۲۴ میلیمتر، کادر بستهتری ایجاد میکند که در هنگام عکاسی از سوژههای نسبتا نزدیک عاملی محدودکننده است. به علاوه حلقه فوکوس دستی این لنز پاسخدهی غیرخطی دارد که برای فیلمبرداری حرفهای مناسب نیست. کیفیت ساخت این لنز کمی پایینتر از لنز سیگما است اما در نهایت این لنز میتواند یک همراه روزمره و مناسب برای طیف وسیعی از کاربران باشد. با اختلاف قیمت میان این دو لنز میتوانید تجهیزات نورپردازی، سهپایه حرفهای، فیلترهای خاص یا یک لنز کوچک اضافه تهیه کنید.
۳- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary: ۴۰۰ گرم وزن کمتر، ابعاد جمع و جور، شارپنس بالا و فوکوس دقیق برای معرفی این لنز کافی به نظر میرسد. حداقل فاصله کانونی این لنز ۲۸ میلیمتر است که در هنگام عکاسی از سوژههای نزدیک یا ثبت عکسهای دسته جمعی، در مقایسه با ۲۴ میلیمتر کمی دردسر ساز میشود. کیفیت ساخت این لنز پایینتر از سری آرت است اما با توجه به قیمت مناسب و کارایی بالا، خرید آن به عنوان یک لنز روزمره برای کاربران نیمهحرفهای توصیه میشود. با اختلاف قیمت میان این لنز با برادر بزرگترش، میتوان تجهیزات نورپردازی یا یک لنز کوچک اضافه تهیه کرد.
۴- Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS: ابعاد بسیار جمع و جور، وزن سبک و کیفیت ساخت بالا از مهمترین ویژگیهای این لنز هستند. اگرچه با مقایسه این لنز و لنز سری آرت سیگماَ، به سختی میتوان برتری قابل توجهی در این لنز پیدا کرد. لرزشگیر اپتیکال برای دوربینهای مبتدی آلفا که به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز نیستند کارامد است، اما بر روی طیف وسیعی از دوربینهای دیگر سونی، کارایی خاصی ندارد. اختلاف قیمت میان این دو لنز قابل توجه است اما با نگاهی به بیشینه گشودگی دیافراگم f/4 و محدودیت عکاسی و فیلمبرداری در شرایط کم نور، شاید انتخاب لنز تامرون یا سری Contemporary سیگما منطقیتر باشد.
مشخصات
- برند
- Sigma
- <strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
- نوع لنز
- لنز زوم
- حداکثر ابعاد فرمت
- فولفریم
- فاصله کانونی (میلیمتر)
- ۲۴-۷۰
- لرزشگیر تصویر
- ندارد
- نوع اتصال دهانه
- Sony E
- <strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
- حداکثر بازشدگی دیافراگم
- F2.8
- حداقل بازشدگی دیافراگم
- F22
- حلقه دیافراگم
- ندارد
- تعداد تیغههای دیافراگم
- ۱۱
- <strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
- تعداد المانها
- ۱۹
- تعداد گروهها
- ۱۵
- المانهای خاص
- 6SLD، 2FLD اسفریکال
- پوششهای مخصوص
- Super Multi-layer و Nano Porous
- <strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
- حداکثر بزرگنمایی
- ۰٫۳۴ برابر
- فوکوس خودکار
- دارد
- حداقل فاصله فوکوس (سانتیمتر)
- ۱۸
- نوع موتور فوکوس
- Stepper
- فوکوس دستی دائمی
- دارد
- متد فوکوس
- داخلی
- <strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
- وزن (گرم)
- ۶۴۰
- طول (میلیمتر)
- ۱۲۳
- قطر (میلیمتر)
- ۸۸
- مقاوم در برابر تغییرات محیطی
- بله
- قطر دهانه فیلتر (میلیمتر)
- ۸۲٫۰
مشخصات اصلی لنز
نوع لنز | لنز زوم |
حداکثر ابعاد فرمت | فولفریم |
فاصله کانونی (میلیمتر) | ۲۴-۷۰ |
لرزشگیر تصویر | |
نوع اتصال دهانه | Sony E |
دیافراگم
حداکثر بازشدگی دیافراگم | F2.8 |
حداقل بازشدگی دیافراگم | F22 |
حلقه دیافراگم | |
تعداد تیغههای دیافراگم | ۱۱ |
مشخصات اپتیکی
تعداد المانها | ۱۹ |
تعداد گروهها | ۱۵ |
المانهای خاص | 6SLD، 2FLD اسفریکال |
پوششهای مخصوص | Super Multi-layer و Nano Porous |
فوکوس
حداکثر بزرگنمایی | ۰٫۳۴ برابر |
فوکوس خودکار | |
حداقل فاصله فوکوس (سانتیمتر) | ۱۸ |
نوع موتور فوکوس | Stepper |
فوکوس دستی دائمی | |
متد فوکوس | داخلی |
مشخصات فیزیکی
وزن (گرم) | ۶۴۰ |
طول (میلیمتر) | ۱۲۳ |
قطر (میلیمتر) | ۸۸ |
مقاوم در برابر تغییرات محیطی | |
قطر دهانه فیلتر (میلیمتر) | ۸۲٫۰ |
سایر ویژگیها
برند | Sigma |
نوشتن نقد و نظر