معرفی لنزهای مانت Z نیکون

0 2,921

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و انتشار اخبار و شایعات فراوان، از دوربین‌های فول‌فریم بدون آیینه نیکون رونمایی شد. این دوربین‌ها از سیستم جدید نیکون با نام Z استفاده می‌کنند که شامل یک مانت مخصوص، کانورتر و همچنین لنزهای جدید با این مانت می‌باشد. این لنزها امروز و هم‌زمان با معرفی دوربین Z7 و دوربین Z6 رونمایی شدند که در ادامه به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

لنزهایی که امروز توسط نیکون معرفی شدند ۳ مدل بوده که با مانت جدیدی با نام Z و تحت عنوان لنزهای سری S نیکون تولید خواهند شد. لنزهای جدید دارای پوشش(Coating) نانو کریستال بوده و دارای بالاترین استاندارد کیفیتی‌ای می‌باشند که نیکون تاکنون بکار می‌برده است. این لنز‌های کاملاً در برابر نفوذ رطوبت و نیز گردو‌غبار مقاوم بوده و حتی اجزا متحرک آن‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. تمامی حلقه(رینگ)های کنترلی در این سری لنزها ساکت و روان‌تر بوده و تغییرات فوکوس و دیافراگم نرم‌تر صورت می‌گیرند که آن‌ها را مناسب برای فیلم‌برداری نیز می‌نماید. همچنین تنفس فوکوس(focus breathing) نیز در سری Z کاهش یافته و دارای فوکوس خودکار کم‌سروصداتری می‌باشد.

 

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 1

نیکون درباره این لنز می‌گوید: Nikkor Z 24-70mm f/4 S طراحی شده تا درک شما ازآنچه می‌توان با یک لنز زوم آن هم با حداکثر دیافراگم f/4 انجام داد را تغییر دهد.

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 2

حداقل فاصله فوکوس این لنز ۳۰ سانتی‌متر بوده و دارای پوشش Fluorine‌ می‌باشد.

قیمت: ۹۹۹ دلار

 

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 35mm f/1.8 S

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 1

جدیدترین لنز ۳۵ میلی‌متری شرکت نیکون دارای گشودگی دیافراگم f/1.8‌ بوده و دارای یک سیستم فوکوس چندگانه برخوردار است که از دو موتور فوکوس خودکار بهره می‌برد! این امر سبب فوکوس دقیق، سریع و کم‌صدا می‌شود.

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 2

قیمت: ۸۵۰ دلار

 

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 50mm f/1.8 S

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 1

این لنز ۵۰ میلی‌متری با توجه به گشودگی دیافراگم f/1.8 خود بوکه‌هایی نرم و زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین از یک استپ موتور جدید و قدرتمند در آن استفاده شده که فوکوس خودکار را در آن کم‌صدا و دقیق کرده است. همین مورد این لنز را هم برای فیلم‌برداری و هم عکس‌برداری مناسب می‌سازد.

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S - 2

قیمت: ۶۰۰ دلار

 

لنز Nikkor Z 58mm f/0.95 S NOCT

معرفی لنز نیکون Nikkor Z 24-70mm f/4 S

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته بودیم، نیکون قصد دارد یک سری جدید از لنز‌ها با نام Noct را معرفی نماید که مخصوص عکاسی در محیط‌های کم‌نور و تاریک می‌باشد. در مراسم رونمایی امروز هم به این لنز که در حال طراحی و تولید می‌باشد پرداخته شد. فوکوس این لنز به‌صورت دستی بوده و همان‌گونه که از نام آن پیداست دارای گشودگی دیافراگم f/0.95 می‌باشد که آن را به سریع‌ترین لنز تولید‌شده توسط نیکون تبدیل کرده است.

 

نقشه راه

نقشه راه

از دیگر اتفاقات مهمی که در مراسم رونمایی نیکون از محصولات جدید خود رخ داد اعلام برنامه زمان‌بندی این شرکت برای رونمایی از سایر لنز‌های مانت Z خود است. پس از ۳ لنزی که امروز معرفی شدند، سال آینده نیکون ۶ لنز را معرفی خواهد کرد که یکی از آن‌ها Nikkor 58mm f/0.95 S NOCT  می‌باشد.

 

آداپتور تبدیل مانت F به Z نیکون

آداپتور تبدیل مانت F به Z نیکون

هرچند که نیکون مانت جدید برای دوربین‌های بدون آیینه جدید خود معرفی نموده است اما امکان استفاده از لنز‌های با مانت F روی این دوربین‌ها را نیز فراهم نموده است. همراه دوربین و لنز‌های جدید، نیکون یک آداپتور نیز معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توانید لنز‌های مانت F خود را روی دوربین‌های Z7 و Z6 نصب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. قیمت این آداپتور ۲۵۰ دلار می‌باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.