اولین فیلتر ND تدریجی با غلظت متغیر رونمایی شد

0 1,541

پیش از این در مجله پیکسل به مطالبی در مورد فیلتر‌های ND و کاربرد آن‌ها در عکاسی پرداخته شده بود. فیلتر‌های تدریجی یا gradual نیز جزو همین فیلتر‌ها به حساب می‌آید که غلظت آن از یک لبه تا لبه دیگر تغییر می‌کند. برخی از فیلتر‌های ND نیز از نوع Variable یا ضریب متغیر است. ولی کمتر عکاسی فکر می‌کرد که بتوان این دو ویژگی را در یک فیلتر جای داد. اخیراً Aurora Aperture از یک فیلتر ND تدریجی رونمایی کرده است که از ضریب غلظت متغیر برخوردار است. این فیلتر که اولین در نوع خود به حساب می‌آید، یک غافلگیری جذاب برای عکاسان منظره است.

GXND یک فیلتر ND تدریجی به حساب می‌آید که با چرخش فریم آن می‌توان ضریب غلظت فریم را در یک نیمه تصویر از ۰ تا ۱.۵ افزایش داد؛ بنابراین در بیشترین غلظت روشنایی تصویر در یک نیمه تا ۵ استاپ کاهش می‌یابد.

Aurora این فیلتر‌ها با حمایت استارتاپ Kickstarter در سه سایز ۶۲، ۸۲ و ۱۰۵ میلی‌متر قرار است روانه بازار کند. فیلتر GXND علاوه بر ویژگی‌ منحصر به فردی که دارد، در مقابل گردوغبار و رطوبت مقاوم بوده و از یک پوشش چندلایه نانو برخوردار است.

فیلتر GXND قرار است در آینده نزدیک (می ۲۰۱۸) روانه بازار شود و قیمت آن نیز بسته به سایز آن چیزی بین ۹۵ تا ۳۴۰ دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.