Fusion دوربین جدید ۳۶۰ درجه گوپرو

بررسی ویژگی‌های گوپرو Fusion

0 2,432

بالاخره بعد از چند ماه خبر‌ها و شایعات ضدونقیض، گو‌پرو رسماً از اولین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای خود یعنی دوربین Fusion رونمایی کرد. به گفته نیک وودمن مدیر کمپانی GoPro این دوربین تصویر‌برداری انقلاب بزرگی را در تصویربرداری ۳۶۰ درجه و VR به وجود خواهد آورد و با این دوربین می‌توان به سادگی و با کیفیتی بالا فیلم‌ها و عکس‌های ۳۶۰ درجه‌ای خلق کرد. در ادامه سعی داریم تا مشخصات، قیمت و ویژگی‌های فنی این دوربین جدید گوپرو را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

بدنه Fusion تقریباً مربعی است و از لحاظ ظاهری شبیه به Hero6 طراحی شده است ولی ابعاد و وزن آن کمی بزرگ‌تر می‌باشد. در این دوربین دو لنز واید در عقب و جلوی بده طراحی شده تا بتوان ۳۶۰ درجه را به صورت کامل پوشش داد. نمایشگر و کلید‌های روشن/خاموش نیز دقیقاً مثل دیگر دوربین‌های گوپرو طراحی شده تا کار با آن ساده باشد.

مانت دوربین ۳۶۰ درجه‌ای Fusion کاملاً منطبق با لوازم جانبی دوربین‌های طراحی شده و می‌توان دوربین را به آن‌ها متصل کرد.

گوپرو فیوژن علاوه بر اینکه یک دوربین ۳۶۰ درجه است یک اکشن‌کمرا یا دوربین ورزشی هم به حساب می‌آید. این دوربین از مقاومت کافی در برابر نفوذ آب تا عمق ۵ متر برخوردار است ولی برای فیلم‌برداری در زیر آب طراحی نشده و ممکن است در گوشه‌ها و مرز‌های اتصال تصویر دوربین عقب و جلو، اعوجاج و افت روشنایی اتفاق بیفتد. اگر چه که فیوژن در زیر آب تصاویر جالبی را ارائه نمی‌دهد ولی برای فیلم‌برداری‌‌های ورزش‌‌های آبی کاملا مناسب است.

دوربین Fusion به لطف برخورداری از یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای قادر است از همه زوایا فیلم‌برداری کند. این دوربین می‌تواند تا رزولوشن 5.2K و با پایداری بالایی تصاویر را رکورد کند. ویژگی جالبی که فیوژن را نسبت به دیگر دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای در یک سرو گردن بالا‌تر قرار داده این است که علاوه بر امکان مشاهده تصاویر و عکس‌ها با هدست VR می‌توان آن را به تصاویر با فرمت دو بعدی تبدیل کرد و بر روی مانیتور با رزولوشن 5.2K مشاهده کرد. با این تفاسیر گوپرو Fusion هم یک دوربین ۳۶۰ درجه و هم یک اکشن‌کمرا به حساب می‌آید.

 

GoPro Fusion تا ماه آینده وارد بازارهای جهانی خواهد شد و برای ورود آن به ایران باید کمی بیشتر منتظر ماند. این دوربین حداقل قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار خواهد داشت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.