فوجی از پرچم‌دار دوربین‌های خود، X-H1 رونمایی کرد

0 1,702

فوجی‌فیلم به تازگی در کنفرانس خبری رسمی‌ای که در نیویورک داشته از جدید‌ترین دوربین خود رونمایی کرده است. X-H1 جدید‌ترین و در حال حاضر پیشرفته‌ترین دوربین فوجی است و از لحاظ قابلیت‌ها و مشخصات فنی شباهت‌هایی با X-T2 دارد ولی پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در آن اتفاق افتاده است. بدنه بزرگ‌تر و ارگونومیک، برخورداری از یک لرزشگیر داخلی ۵ محوره، صفحه نمایش لمسی و بهبود فیلم‌برداری، ویژگی‌های است که این دوربین X-H1 را نسبت به دیگر دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه فوجی یک سر و گردن بالا‌تر قرار می‌دهد.

X-H1 قادر است تا با رزولوشن DCI 4K و حداکثر فریم‌ریت 24fps فیلم‌برداری کند. اضافه‌ برای این برای افزایش فریم‌ریت می‌توان با رزولوشن UHD به فیلم‌برداری پرداخت. برای بهبود کیفیت تصویر تصویر‌برداری نیز می‌توان به صورت داخلی در حالت F-Log فیلم را رکورد کرد. این در حالی است که در دوربین X-T2 رکورد فیلم در حالت F-Log به صورت داخلی انجام نمی‌شود و نیاز به رکورد اکسترنال و خروجی HDMI است. از دیگر ویژگی‌های X-H1 در فیلم‌برداری می‌توان به بیت‌ریت بالای آن اشاره کرد؛ این دوربین می‌تواند با حداکثر بیت‌ریت ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه (دو برابر X-T2) تصاویر را بر روی کارت حافظه ذخیره کند.

دوربین X-H1 از یک سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی سایز APS-C برخوردار است. این سنسور مانند دیگر حسگر‌های فوجی از نوع CMOS است و با تکنولوژی اختصاصی فوجی، X-Trans طراحی شده است. در کنار این سنسور یک پردازنده X-Processor Pro قرار داده شده که به لطف آن می‌توان تا ۱۴ فریم‌برثانیه به صورت پی‌در‌پی عکاسی کرد و حساسیت ایزو را تا ۵۱۲۰۰ افزایش داد.

همان‌طور که اشاره کردیم X-H1 اولین دوربین از سری دوربین‌های سری X فوجی است که به یک لرزشگیر داخلی مجهز است. این سیستم لرزشگیر شامل سه حسگر ژایروسکوپی است که اثرات لرزش دست و دوربین را در هنگام فیلم‌برداری در ۵ جهت و معادل ۵.۵ استاپ سرعت شاتر کاهش می‌دهد. تغییراتی نیز در الگوریتم اتوفوکس و ثبت تصویر در این دوربین انجام شده که نتیجه آن بهبود کیفیت فیلم‌برداری و کاهش پرش تصویر در محیط‌هایی با نور فلوئورسنت و لامپ‌های جیوه‌ای شده است.

در طراحی بدنه X-H2 نیز تغییرات مثبت زیادی به چشم می‌خورد. این دوربین پنل LCD بالای بدنه و منظره‌یاب دوربین مدیوم فرمت فوجی، GFX را قرض گرفته و ابعاد بدنه آن نیز نسبت به دیگر دوربین‌های سری X بزرگ‌تر شده و یک گریپ نیز به آن اضافه شده تا از طراحی ارگونومیک و راحت‌تری برخوردار باشد.

 

طبق گفته مسئولین فوجی دوربین X-H1 در بازار آمریکا و کانادا، اول مارس به بازار عرضه خواهد شد و بدنه آن چیزی در حدود ۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.