شایعات مربوط به دوربین جدید کانن Canon EOS R1

0 1,586

درحالی که شرکت نیکون با عرضه دوربین هیجان انگیز Z9 به دنیای رقابت شرکت‌های دوربین‌سازی بازگشت، سؤال‌های علاقه‌مندان در مورد اینکه شرکت کانن باعرضه دوربین EOS R1 چه واکنشی نشان خواهد داد، بیشتر از پیش شده است. دوربین EOS R1 در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد.

دوربین کانن EOS R1 در چه تاریخی روانه بازار خواهد شد؟

به‌احتمال‌قوی این دوربین در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد ولی احتمال عرضه زودتر این دوربین در اواسط سال ۲۰۲۲ نیز محتمل است.

 

آیا دوربین Canon EOS R1 مجهز به گلوبال شاتر خواهد بود؟

درحالی‌که شایعاتی که در گذشته بر سر زبان‌ها بود از وجود گلوبال شاتر در این دوربین خبر می‌دادند، اما به نظر می‌رسد که این‌طور نباشد. به احتمال زیاد سرعت خوانش اطلاعات از روی سنسور این دوربین به قدری باشد که این دوربین نیازی به گلوبال شاتر نخواهد داشت.

 

آیا طراحی دوربین EOS R1 به پایان رسیده است؟

به نظر نمی‌رسد که پروژه طراحی این دوربین به پایان رسیده باشد. شرکت کانن از بازخوردهایی و نظرات حرفه‌ای‌ها در مورد دوربین EOS R3 استفاده خواهد کرد تا اقدامات نهایی در طراحی دوربین EOS R1 را به پایان برساند. شرکت کانن در چند سال اخیر کیفیت ساخت محصولات خود را از قبل نیز بالاتر برده است و از بازخورد کاربران استفاده کرده است. این امر برای دوربین EOS R1 نیز صادق است.

 

حسگر دوربین EOS R1 چند مگاپیکسلی خواهد بود؟

شرکت کانن اطلاعات دقیقی در مورد سنسور دوربین EOS R1 ارائه نکرده است. اما در ویدیو معرفی محصولی که بیان نشده است مربوط به EOS R3 است یا EOS R1 گفته شده که این محصول رزولوشنی بالاتر از رزولوشن ۴۵ مگاپیکسلی دوربین EOS R5 خواهد داشت.

 

دوربین  EOS R1 چه قابلیت‌هایی در فیلم‌برداری خواهد داشت؟

می‌توان گفت که این دوربین در رزولوشن 8K و با فریم ریت‌های متفاوتی قادر به فیلم‌برداری خواهد بود، اما برای دانستن جزئیات بیشتر تنها چاره انتظار است.

 

دوربین R1 با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

احتمالاً دوربین EOS R1 قیمتی بالاتر از EOS R3 داشته باشد ولی بعید است که قیمت آن نزدیک به ۱۰۰۰۰ دلار باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.