مجموعه عکس مایکل ویدل با موضوع عکاسی از آب در حال جوشیدن و شیوه عکاسی او

+ ویدئو و مجموعه تصاویر

0 2,728

عکاسی از آب در حال جوشیدن شاید در نگاه اول کاری خسته‌کننده و ساده بیاید، اما پس از دیدن عکس‌هایی که مایکل ویدل از این سوژه به ثبت رسانده نظرتان در مورد این مسئله عوض کند:

مایکل ویدل می‌گوید زمستان سال گذشته جوشیدن آب در کتری برقی توجه من را به خود جلب کرد و دوربینم که یک لنز ماکرو و فلاش روی آن نصب بود را برداشتم و چند عکس از آن حباب‌های درون آب در حال جوشیدن گرفتم. نتیجه شگفت‌انگیز بود! حباب‌ها مثل فلز مذاب بودند و اشکالی پیچیده‌تر از آنچه تصور می‌کردم داشتند.

عکاسی ماکرو
یکی از عکس‌های خاص مایکل ویدل از جوشیدن آب

وی که از یک دوربین میرورلس سونی برای انجام این کار استفاده کرد، می‌گوید “من بهترین نتیجه را با یک لنز ماکرو 105 میلی‌متری با f/2.8 گرفتم. اما ثبت چنین عکس‌هایی با یک لنز عادی هم ممکن است، فقط مجبور خواهید شد عکس‌هایتان را کراپ کنید”.

برای دوربین کانن لنز ماکرو Canon EF 100mm f/2.8L و برای دوربین‌های نیکون Tamron SP 90mm f/2.8 گزینه‌هایی هستند که نتیجه مشابه لنز مایکل ویدل را در عکاسی خواهند داشت. لنز Tokina 100mm f/2.8 یکی گزینه ارزان‌تر است که مثل لنز تامرون برای هر دو دوربین کانن و نیکون موجود است.

آنچه عکس‌های مایکل ویدل را متمایز می‌کند نورپردازی خاص اوست. اما او برای نورپردازی نیز از ابزار آن‌چنان پیچیده‌ای بهره نبرده است. او گفته: “من از یک فلاش گودوکس برای عکاسی استفاده کردم که علی‌رغم قیمت بسیار پایین‌ترش نسبت به برخی دیگر از فلاش‌ها، نتیجه کار با آن بسیار خوب بود”.

ویدل از روند کار خود یک فیلم نیز تهیه کرده است که در آن مشخص است که از یک فلاش Godox TT 685 و فرستنده X1 گودوکس بهره برده است. مزیت فلاش‌های گودوکس این است که در هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به گیرنده ندارید، زیرا این فلاش‌ها مجهز به گیرنده داخلی هستند. برای مثال فلاش گودوکس V860 II علاوه بر کیفیت بالا و فرستنده داخلی دارای باتری لیتیومی داخلی است و زمان بازیابی بسیار پایینی دارد. در صورت خرید چنین فلاشی نیازی به خرید گیرنده نخواهید داشت و فقط خرید یک فرستنده XT32 گودوکس در کنار آن کافی است.

Godox
ویدل از فلاش و فرستنده گودوکس برای عکاسی استفاده کرده است

مایکل ویدل از کاهنده‌های نور و فیلترهای رنگی نیز برای عکاسی استفاده کرد که مدل‌هایی مثل Kit APX-3 ، Magic Diffuser و فیلترهای رنگی روی فلاش موارد مشابه آن هستند. او درواقع برای عکاسی از حداقل‌ها بهره برده و آن‌گونه که در فیلم منتشرشده توسط او مشخص است برای ایجاد یک پس‌زمینه یکرنگ از یک لباس و برای ایجاد نقاط رنگی از یک سری چراغ LED استفاده کرده است.

  • در ادامه مجموعه عکس‌های او از آب در حال جوشیدن و در انتها ویدئوی تهیه‌شده از روند عکاسی مایکل ویدل را می‌بینید. برای نمایش عکس‌ها در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید:

  • ویدئویی که مایکل ویدل از روند کار خود تهیه کرده است:

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.