پنج لنز پیشنهادی برای سفر (4)

0 1,268

اگر به یاد داشته باشید، روز گذشته مطلبی با عنوان “پنج لنز پیشنهادی برای سفر (3)” را منتشر کرده و در آن، دو لنز از پنج لنز پیشنهادی خود را برای دوربین‌های APS-C مطرح کردیم. همانطور که وعده داده بودیم در این مطلب قصد داریم سه لنز دیگر را معرفی کنیم. اگر بخش اول این مطلب را نخوانده‌اید لطفا آن را مطالعه کنید، چرا که حاوی نکاتی است که شاید برایتان مفید باشد.

 

CANON

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

کانن چندین نوع لنز مختلف را برای حسگرهای APS-C ساخته و عرضه کرده است. از لنزهای تله‌فوتو گرفته تا لنزهای زوم کوچک. اما در اینجا قصد داریم یکی از لنزهای سریع (دیافراگم باز) با حداکثر دیافراگم f/2.8 این شرکت را برای دوربین‌های APS-C پیشنهاد کنیم. با اینکه طول این لنز از چهار لنز دیگر کمی بیشتر بوده و در حدود 11 سانتی‌متر است، ولی عملکرد بسیار خوب آن در محیط‌های کم‌نور و کنترل مناسبی که می‌توان با آن بر روی عمق میدان داشت، Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM را از دیگر لنزهای مشابه متمایز می‌کند. فاصله کانونی معادل آن برابر با 88-27.2 میلی‌متر است که اکثر نیاز‌های شما را در عکاسی سفر پاسخگو خواهد بود. همچنین این لنز کانن به لرزشگیر اپتیکی نیز مجهز است و از موتور فوکوس خودکار اختصاصی کانن نیز بهره می‌برد. همانطور که انتظار می‌رود از فوکوس دستی نیز برخوردار است که در بسیاری از موارد با استفاده از آن می‌توان دقت فوکوس را افزایش داد. همچنین طراحی اپتیکی لنز Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM باعث کنترل و کاهش بیشتر پراکندگی نوری و رنگی می‌شود. در انتها باید اشاره کنیم که حداقل فاصله‌ای که می‌توان با این لنز بر روی آن فوکوس کرد نیز حدود 35 سانتی‌متر است که کاملا راضی‌کننده و قابل قبول است.

 

TAMRON

Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD

برای انتخاب این لنز زوم تامرون دلایل کافی و مناسبی داریم. قیمت مناسب و کیفیت اپتیکی آن تنها دلیل ما برای انتخاب این لنز نیست. این لنز تامرون هم برای مانت‌ها EF کانن، F نیکون و A سونی موجود است و محدوده زوم وسیع آن نیز در حسگر فول‌فریم معادل 405-27 میلی‌متر (432-29 میلی‌متر برای کانن) می‌باشد که پرسپکتیو مناسبی را مخصوصا برای عکاسی داخلی و در محیط بسته (Interior) در اختیار قرار می‌دهد. اما همانطور که از نام آن مشخص است، لنز Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD از موتور فوکوس خودکار شرکت تامرون (PZD) بهره می‌برد که بسیار سریع، بی‌صدا و دقیق عمل می‌کند. استفاده از عدسی‌های Aspherical و LD نیز در ساخت این لنز باعث شده است تا تصاویر به میزان قابل توجهی شارپ‌تر باشند و دقت رنگی بالایی را نیز در آن‌ها شاهد باشیم. در نسخه‌های مخصوص کانن و نیکون این لنز، لرزشگیر آن به‌خوبی عمل کرده و تاثیر بسزایی در کاهش پدیده Blur دارد. وزن آن در حدود 450 گرم و طول آن در حالت جمع کمی‌ بیشتر از 10 سانتی‌متر است. با این اوصاف مطمئن باشید که از همراه داشتن آن در سفر پشیمان نخواهید شد.

 

SONY

Sony 18-135mm f/3.5-5.6 Telephoto Zoom

با طول کمتر از 9 سانتی‌متر و با توجه به فاصله کانونی که در اختیار می‌گذارد، این لنز سونی یکی از کامپکت‌ترین لنزها در نوع خود است. فاصله کانونی معادل آن در حسگر فول‌فریم برابر با 202.5-27 میلی‌متر است. فوکوس دستی مستقیم این لنز سونی امکان آن را می‌دهد که به سادگی از میان فوکوس خودکار و فوکوس دستی یکی را انتخاب کنید. همانطور که از سونی نیز انتظار می‌رود، موتور فوکوس خودکار لنز Sony 18-135mm f/3.5-5.6 Telephoto Zoom عملکرد بسیار نرم و دقیقی دارد و کاملا بی‌صدا کار می‌کند. در ساخت این لنز از دو عدسی Aspherical و همچنین عدسی ELD استفاده شده که علاوه بر شارپ شدن بیشتر تصاویر، کمک شایانی به کاهش پراکندگی‌های رنگی در تمام فواصل کانونی خواهد کرد. همچنین دکمه Zoom Lock که روی آن تعبیه شده است امکان قفل و ثابت کردن فاصله کانونی دلخواه را فراهم می‌کند.

باز هم تاکید می‌کنیم که تلاش شده تا لنز‌های مناسب برای سفر (سفر‌های عمومی) و دوربین‌های APS-C را برایتان جدا کنیم. اگر دقت کرده باشید در این دو مقاله، کامپکت بودن و داشتن بزرگنمایی مناسب لنز در کنار کیفیت و عملکرد بالای آن‌ها دلیل اصلی انتخاب‌های ما بودند. البته نیم نگاهی هم به قیمت مناسب لنزها داشتیم.

امیدواریم که توانسته باشیم برای تصمیم‌گیری از میان گزینه‌های زیادی که وجود دارد، پنج لنز را برایتان برجسته‌تر کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.