۷ لوازم ضروری برای عکاسی در شب

0 2,584

عکاسی در شب یکی از چالش برانگیزترین کارها در عکاسی است. برای گرفتن نتیجه بهتر و موفقیت در این کار صرفاً داشتن تجربه بالا کافی نیست و لوازم و تجهیزات مناسب برای یک عکاسی موفق در شب نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. بعضی وقت‌ها نداشتن یکسری لوازم به‌ظاهر ساده، می‌تواند شانس عکس‌برداری از یک صحنه فوق‌ا‌لعاده را از بین ببرد و تمام زحمات و تلاش عکاس را بی‌نتیجه بگذارد.

در این مطلب قصد داریم به تعدادی از این لوازم که عکاسان شب برای عکاسی در محیط‌های خارج از استودیو نیاز دارند اشاره‌کنیم:

۱. سه‌پایه:

زمانی که صحبت از عکاسی در شب می‌شود، اولین ابزاری که به یاد عکاسان می‌افتد سه‌پایه است. داشتن یک سه‌پایه محکم و مناسب برای تحمل وزن تجهیزات شما، از ضروری‌ترین ابزاری خواهد بود که باید به همراه داشته باشید. حتی با تنظیم مناسب ISO (حساسیت) در دوربین‌های دیجیتال امروزی، کوچک‌ترین لرزش بزرگ‌ترین دشمن شما خواهد بود. خوشبختانه شرکت‌های زیادی در ساخت سه‌پایه مشغول به کار هستند که به ما گزینه‌های متعددی را برای انتخاب ارائه می‌کنند. سبکی، بدنه مقاوم، امنیت بالا برای نگهداری تجهیزات عکاسی و قیمت مناسب از ویژگی‌های مهم این ابزار به‌حساب می‌آید که در خرید آن باید به آن‌ها توجه کرد؛ و همچنین باید اضافه کرد که بهتر است از سه‌پایه‌هایی که سیستم آزاد شدن کفشک بال‌هد در آن‌ها بسیار سریع عمل می‌کند و درعین‌حال ایمن می‌باشند استفاده کنید. داشتن یک سه‌پایه مناسب اولین قدم برای گرفتن عکسی شارپ و باکیفیت است.

 

gitzo_gt1542_mountaineer_series_1_1034911

۲. ریموت کنترل شاتر :

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد برای ثبت عکسی شارپ تر و با وضوح بالاتر در شب، باید دوربین خود را به‌طور کامل بدون لرزش و حرکت نگه‌دارید، با اتصال ریموت کنترل‌های بی‌سیم و یا باسیم به دوربین دیجیتال خود دیگر نیازی برای استفاده از دکمه شاتر دوربین نیست و ریموت کنترل کار شاتر را انجام خواهد داد، بنابراین در هنگام زدن دکمه شاتر لرزشی بوجود نخواهد آمد.

71Lv8Vhdr4L._SL1500_

۳. لنزهایی با دیافراگم باز

استفاده از لنزهایی با دیافراگم باز کمک می‌کند که با سرعت بالاتری عکاسی کنید و هرچه سرعت بالاتر باشد لرزش تصویر کمتر خواهد بود. دقت داشته باشید در عکاسی شب بهتر است از لنزهایی با دیافراگم‌ بیشتر از f/2.8 استفاده کنید. (f/2.8، f/2.0، f/1.8 …) تا سرعتی بالاتر داشته باشید.

1352263812000_898831

۴. کیف حمل تجهیزات :

صحبت در رابطه با استفاده از یک کیف حرفه‌ای و متناسب با تجهیزات شما به ظاهر امری غیرضروری می‌آید و شاید فکر کنید که کمکی به عکاسی شما نکند. اما یک کیف مناسب و حرفه‌ای علاوه بر بالا بردن امنیت تجهیزات، کمک می‌کند که تمامی لوازم موردنیاز خود را یکجا و به‌صورت منسجم در کنار خود داشته باشید. جا گذاشتن یک وسیله و یا گم‌شدن آن در هنگام عکاسی در شب اتفاق بدی برای یک عکاس خواهد بود. اکثر کیف‌های حرفه‌ای امروز از پوششی مقاوم در برابر رطوبت ساخته‌شده‌اند. کاور باران نیز از نفوذ آب به داخل کیف جلوگیری خواهد کرد که برای عکاسی در طبیعت و محیط‌های نم دار یک ضرورت است. علاوه بر این ویژگی‌ها، رنگ‌بندی پارچه‌های داخلی آن‌ها بگونه‌ایست که تشخیص آن‌ها را در شب راحت‌تر می‌کند.

Visualante-Vehm-inside-2-1024x880 (1)

۵. کارت حافظه‌های سرعت‌بالا :

استفاده از کارت حافظه‌های با سرعت‌بالا در ذخیره اطلاعات به شما کمک خوبی می‌کنند. به علت پردازش بالای دوربین در ثبت عکس در شب، استفاده از کارت حافظه‌هایی که سرعت بالایی دارند یک انتخاب مناسب است.

sandisk-64gb-extreme-pro-160mb-s-cf-365-p

۶. باتری اضافه :

داشتن یک یا چند باتری اضافه در شب یک امر ضروری است زیرا عکاسی در حالت Bulb شارژ باتری شما را به‌سرعت کاهش می‌دهد. میزان مصرف شارژ باتری درعکاسی شب به میزان مصرف باتری در حالت فیلم‌برداری است. علت این امر پردازش بالای دوربین و همچنین روشن بودن صفحه‌نمایش دوربین شما در حین عکاسی در شب خواهد بود.

DSTE-2600mAh-LP-E6-Rechargeable-Battery-with-Free-Cleaning-Cloth-for-Canon-5D-Mark-II-5D

۷. چراغ‌قوه و لباس مناسب :

برای مستقر شدن در یک محل مناسب، همچنین تراز کردن سه‌پایه و نصب تجهیزات بر روی آن نیاز به یک چراغ‌قوه دارید که البته می‌توانید از نور چراغ‌قوه تلفن‌های همراه نیز استفاده کنید. در هنگام عکاسی در شب به همراه داشتن لباس گرم و مناسب با شرایط آب و هوایی را فراموش نکنید تا از عکاسی خود در شب لذت ببرید.

61ttI44UyAL._SL1000_

نکته آخری که باید به آن اشاره کرد:

اغلب دوربین‌های DSLR دارای سیستم Mirror Lock هستند. به یاد داشته باشید در هنگام عکاسی در شب برای جلوگیری از ایجاد لرزش آینه در هنگام باز و بسته شدن، از طریق منوی داخل دوربین خود گزینه Miror Lock را انتخاب کنید. این کار نیز برای کاهش هرچه بیشتر لرزش دوربین است.

در این مطلب تلاش شده تا مهم‌ترین یا بهتر بگوییم ضروری‌ترین تجهیزات عکاسی در شب را معرفی کنیم. شاید تجهیزات دیگری نیز باشند که به عکاسی در شب کمک کنند، اما احتمالاً نبود آن‌ها خللی در عکاسی شما ایجاد نخواهد کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.