نیکون D610: پیشرفت خزشی

4 2,192

d610vsd600

سؤالی که از چند ساعت پیش بارها از مشتریان و بازدیدکنندگان عزیز شنیده‌ایم این است: پس D610 چه فرقی با D600 دارد؟

خوب، راستش را بخواهید چندان تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد. یعنی در واقع یک تفاوت [تقریباً] همه‌چیز را خلاصه می‌کند. داستان کثیف‌شدن سریع حسگر D600 را یادتان هست؟ گویا بررسی‌های نیکون نشان داده که این مشکل از شاتر دوربین نشأت می‌گرفته و حالا در مدل D610 از یک سیستم جدید شاتر استفاده کرده است. این شاتر جدید، به جز بهبود مشکل غبار روی حسگر، سرعت عکاسی مستمر را از 5 / 5 فریم بر ثانیه به 6 فریم در ثانیه می‌رساند. هم‌چنین، ویژگی جدیدی هم دارد: شاتر کم‌صدا، که باعث می‌شود دوربین بتواند با صدای بسیار کم شاتر، در حالت عکاسی مستمر تا 3 فریم در ثانیه عکاسی کند.

نیکون می‌گوید که یک پیشرفت دیگر این دوربین نسبت به مدل قبلی، کارکرد بهتر سیستم وایت‌بالانس خودکار آن، خصوصاً زیر نور مصنوعی برای بازنمایی بهتر رنگ‌ها و تنالیته‌های پوست، است. این‌که این مسئله چقدر تأثیرگذار خواهد بود را باید در هفته‌های آینده ببینیم.

به‌جز تغییراتی که گفتیم، هیچ تفاوت دیگری بین دو دوربین D600 و D610 وجود ندارد. همان حسگر 1 / 24 میلیون پیکسلی، همان بدنه‌ی خوش‌ساخت، همان سیستم فوکوس، وباقی قضایا، همه بین دو مدل مشترک هستند. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کرده باشد.

4 نظرات
  1. میهمان می‌گوید

    درود
    کاش نیکون برای جبران مافات مدل D600 حداقل تغییرات چشمگیرتری در این مدل انجام میداد. 600دی آبروی نیکون را تا حد زیادی خدشه دار کرد بخصوص اینکه تا همین اواخر هم نیکون موضوع روغن پاشی را حاشا میکرد !
    یکی از مواردی که میتوانست 610دی را بسیار جذابتر کند، بهبود پراکندگی نقاط سیستم فکوس آن بود، به شخصه فکر میکنم اگر سیستم فکوس دی 800 را هم روی این قرار میدادند مشکلی برای فروش دی800 پیش نمیامد چون کلا این دو دوربین از دو کلاس کاملا متفاوت با کار آیی مختلف میباشند.
    با توجه به نوع کار آیی به نظرم دی610 بیشتر از دی 800 به یک فوکوس کار آمد نیاز داشت!

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      از این‌که نظر خود را با ما درمیان گذاشته‌اید، متشکریم.
      با بررسی‌هایی که در مورد D800 داشته‌ام، فکر می‌کنم که سیستم فوکوس آن به‌اندازه‌ی کافی نسبت به تراکم پیکسلی آن (خصوصاً در Pixel Level) دقیق نیست. یعنی در بسیاری از مواقع که تصویر در ابعاد کوچک تا متوسط از نظر فوکوس درست به‌نظر می‌رسد، در Pixel Level تصویر فوکوس نیست. اما این سیستم می‌توانست برای D610 یک نقطه‌ی قوت عالی محسوب شود و با نظر شما کاملاً موافق هستم.
      متأسفانه نیکون هنگام ارائه‌ی D610 حتی توضیح نداد که علت استفاده از شاتر جدید، مشکل روغن‌گرفتن حسگر D600 بوده است.

  2. محمد فرنام می‌گوید

    با سلام
    می خواستم بدونم که این مشکل گرد و غبار با تمیز کردن سنسور رفع می شود.

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      بله، می‌توانید با تمیزکردن منظم حسگر D600 مشکل را به‌مرور زمان از بین ببرید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.