و حالا بالاخره بخش دست‌دوم!

6 1,505

BannerSecond

شاید باورتان نشود که ماه‌هاست تلاش می‌کنیم بخش دست‌دوم وب‌سایت پیکسل را راه‌اندازی کنیم. هدف ما همیشه در فرآیند فروش آن‌لاین، سادگی و سرعت است، چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری. به‌عبارت ساده‌تر: همه‌چیز باید سریع به مخاطب/خریدار منتقل شود، از اطلاعات گرفته تا خود کالا.

فروش اجناس دست‌دوم در یک فروشگاه فیزیکی به اندازه‌ی کافی پردردسر است، چه برسد به یک فروشگاه آن‌لاین! شرایط فروش، تعیین وضعیت کالا و وضعیت ضمانت همگی از چالش‌های مهم هستند. بنابراین، ابتدا می‌بایست رویه‌ها و مسئولیت‌ها به‌خوبی تعیین شوند، و بعد فروشگاه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات شود.

بخش دست دوم ظواهر و قواعد خاص خود را دارد: اولاً رنگ قالب در این قسمت رنگ سبز است تا از رنگ قرمز که مربوط به فروشگاه اصلی‌ست متفاوت شود. ثانیاً شرایط و ضوابط فروش اجناس دست‌دوم با اجناس نو تفاوت دارد. همین مسئله باعث شده تا کاربران برای استفاده از این خدمات بخش دست دوم، مجبور به ایجاد یک حساب کاربری جدید باشند. از این مسئله عذرخواهی می‌کنیم، اما فکر می‌کنیم که این‌کار لازم بوده، و به نفع مشتری نیز هست.

وضعیت کالاهای دست‌دوم طبق یک جدول تعیین می‌شود. مثلاً در تصویر زیر، همان‌طور که در قسمت قرمزرنگ مشخص کرده‌ایم، وضعیت کالا +A است.

Capture

برای آشنایی بیش‌تر با رده‌بندی تعیین وضعیت کالاهای دست‌دوم، بد نیست نگاهی به‌جدول وضعیت این کالاها بیندازید. ضمناً هروقت در مورد کالاها و جزئیات آن‌ها سؤالی داشتید، می‌توانید از طریق تلفن‌های 15 و 88674814 021 با فروشگاه پیکسل تماس بگیرید، و سؤالات خود را از آقای محسن رمضانی (مسئول بخش کالاهای دست‌دوم) بپرسید. هم‌چنین می‌توانید از طریق فرم تماس با ما، سؤالات خود را مطرح کنید.

امیدواریم این سایت، بتواند تقاضاهای شما را برآورده کند. از توجه شما سپاسگزاریم.

6 نظرات
  1. مهدی.ج می‌گوید

    نهایت ارادت و سپاس خود را به پیشگاهتان عرضه میکنم
    دیگر جای سخنی باقی نمی ماند
    همه چیز تمام و کمال است
    پیکسل چیزی کم ندارد

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      از لطف و اعتماد شما بی‌نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم بتوانیم خدماتمان را هرروز بهتر کنیم.

  2. احمد عباسی مقدم می‌گوید

    با سلام و عرض ادب
    بسیار خرسندم که با توکل برخدا و زحمات همیشگی شما عزیزان بخش دست دوم سایت راه اندازی شد واقعا کمبودش احساس میشد از همه عزیزان بسیار سپاسگذارم
    فقط برای بنده سوال پیش اومد که آیا اجناس دست دوم درسایت متعلق به سایت هست و یا کاربر هم می تونه جنس دست دومش رو در سایت به فروش برسونه در حالی که اجناس دست دوم از طرف سایت به وضعیت شون رسیدگی میشه و درجه بندی میشه ؟ آیا شرایط فروش کالای دست دوم کاربر همون بحث کارمزد و غیره است یا خیر؟
    لطفا شرایط فروش جنس دست دوم کاربر رو بفرمایید.

    چون بیشتر سایت هایی که اجناس دست دوم رو به فروش می رسونند فقط آگهی فروش رو تایید می کنند و هیچ گونه صحت و سلامت جنس دست دوم رو تایید نمی کنند و عزیزانی که مثل بنده از پایتخت دور هستند برای خرید جنس دست دوم باید خطرکنند و به فروشنده اطمینان کنند که احتمال کلاه برداری زیادی وجود دارد. این طور که سایت پیکسل یک جنس دست دوم رو به فروش برسونه بسیار عالیه چون فروشنده و خریدار با اعتماد کامل به پیکسل خرید می کنند و جای هیچ نگرانی وجود نداره .

    باتشکر ازشما

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      از نظر شما سپاسگزاریم.
      فروشگاه پیکسل سال‌هاست در زمینه‌ی خرید و فروش اجناس دست دوم عکاسی، از طریق فروشگاه فیزیکی خود، فعالیت می‌کند. در حال حاضر، آقای محسن رمضانی مسئول بخش دست دوم پیکسل هستند، که سال‌هاست در زمینه‌ی ارزیابی کالاهای دست‌دوم عکاسی فعالیت می‌کنند. شرایط و ضوابط کامل خرید و فروش اجناس دست دوم را می‌توانید در لینک زیر ببینید:
      http://www.pixel.ir/content/26-used
      آخرین بخش از این صفحه، مربوط به مشتریانی است که در خارج از تهران زندگی می‌کنند.
      با تشکر

  3. علی می‌گوید

    تنها ایراد جدی این بخش اینه که تعداد کالاهای عرضه شده در آن خیلی کمه. باید با عرضه کالاهای متنوع بهر طریق که صلاح میدانید و صد البته واردات اجناس استوک و مشابه اصل خوب و ارزان (کاری که مثلا آمازون انجام میده) این بخش را به یک بازار مستقل پرفروش تبدیل کنید. عرضه کالاهای دست دوم داخلی بازار خیلی محدودی است که دیگران سالهاست انجام میدهند. پیکسل اگر کاری را شروع میکند باید نوآور و پیشتاز باشد.

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      از نظر شما سپاسگزاریم.
      این فروشگاه به مرور زمان گسترش می‌یابد. ارائه‌ی محصولات استوک یا مثلاً Refurbished در حال حاضر بسیار دشوار است. چه رسد به کالای دست‌دوم، چرا که:
      1. قوانین گمرکی اجازه‌ی واردات بسیاری از کالاهای دست‌دوم را نمی‌دهند.
      2. اگر امکان واردات جنس دست‌دوم وجود داشته باشد، حق گمرک معادل جنس نو دریافت می‌شود.
      3. بازار لوازم عکاسی در ایران بسیار کوچک است و تزریق بیش از حد کالا به این بازار بسیار ریسکی است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.