آیفون ۸ قادر به ثبت سلفی‌های سه‌بعدی خواهد بود

0 1,838

چند روز پیش شایعاتی پخش شدند مبنی بر این‌که آیفون ۸ حس‌گر اثرانگشت را با تشخیص سه‌بعدی چهره جایگزین خواهد کرد. حالا این شایعه قوت بیشتری پیدا کرده است، زیرا گزارشی از 9to5Mac اطلاعات جدیدی را فاش می‌کند که حاکی از قابلیت عکاسی سه‌بعدی در آیفون بعدی هستند!

بر اساس این گزارش آیفون ۸ با استفاده از یک فناوری خاص قادر است عکس‌های دوبعدی دوربین سلفی را با اطلاعات سه‌بعدی به‌دست‌آمده از یک ماژول مادون‌قرمز ترکیب کند. یکی از کاربردهای این فناوری تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی است، ولی قادر به اسکن عنبیه‌ی چشم و حتی ثبت سلفی‌های سه‌بعدی نیز خواهد بود.

این‌گونه عکس‌ها را می‌توان سپس در بازی‌های واقعیت افزوده مورد استفاده قرار داد. به‌طور مثال چهره‌ی کاربر را جایگزین چهره‌ی کاراکترهای بازی‌ها کرد. اگر این گزارش صحیح باشد، این سیستم اسکن سه‌بعدی از فناوری تابش لیزر، ساخت کمپانی Lumentum و یک گیرنده‌ی مادون‌قرمز ساخت Foxconn/Sharp استفاده می‌کند. سنسور دوربین جلویی نیز توسط سونی تأمین شده است.

کلیه‌ی این سخت‌افزارها نیز با الگوریتم توسعه‌یافته توسط PrimeSense کنترل خواهند شد. اپل سهام این کمپانی را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرده بود. این سیستم با ساطع کردن نور مادون‌قرمز و سپس تشخیص سیگنال‌های انعکاس یافته از اجسام کار می‌کند. نتیجه‌ی استفاده از این فناوری این است که آیفون ۸ سیستم تشخیص فاصله‌ای به‌مراتب دقیق‌تر و پیچیده‌تر از آنچه در آیفون ۷ پلاس دیده بودیم خواهد داشت. آیفون ۷ پلاس از اختلاف انطباق اپتیکال بین دو لنز برای تشخیص فواصل بهره می‌گیرد و به‌هیچ‌وجه دقت یک سیستم مادون‌قرمز را ندارد.

مانند همیشه، هیچ تضمینی برای درست بودن این شایعات و راه یافتن چنین امکاناتی به محصول نهایی وجود ندارد. ولی آنچه حتمی است این است که اپل برای سال ۲۰۱۷ محصولی ویژه را در برنامه دارد و البته ممکن است این محصول ویژه قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار داشته باشد.

منبع آیفونچی
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.