فتوکینا 2014

0 1,165

با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری نمایشگاه فتوکینا، تصمیم گرفیتم پست اختصاصی در معرفی و آشنایی هرچه بیش‌تر با آن تدارک ببینیم. این نمایشگاه در ماه جاری از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ شهریور در شهر کلن کشور آلمان برگزار شده و آبستن تحولات نوین در عکاسی و فیلم‌برداری خواهد بود. اطلاعات بیش‌تر در مورد فتوکینا و رویداد‌های امسال آن را در ادامه این پست بخوانید.

04_header_photokina_EN

نمایشگاه فتوکینا  یک گردهمایی دوسالانه از شرکت‌ها، سازندگان، علاقه‌مندان و متصدیان صنعت تصویر‌برداری است که هر دو سال یک‌بار در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود. قدمت این نمایشگاه بیش از ۶۰ سال بوده و اولین نمایشگاه فتوکینا در سال ۱۹۵۰ در شهر کلن آلمان برگزار شد. با ورود به قرن بیست و یکم، تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به‌شدت افزایش یافت به‌طوری‌که آخرین نمایشگاه فتوکینا در سپتامبر ۲۰۱۲ میزبان ۱۸۵۰۰۰ بازدیدکننده از ۱۶۶ کشور بود و ۱۱۵۸ شرکت تولیدکننده از ۴۱ کشور دنیا در آن حضور داشتند.

فتوکینا که امسال برگزار می‌شود با آن نمایشگاهی که ۶۰ سال پیش برگزار شد دارای تفاوت‌های جدی است. این نمایشگاه امسال دارای بخش‌ها، رویداد‌ها و کارگروه‌های متعدد است و بیش‌تر یک گردهمایی جهانی از شرکت‌ها، علاقه‌مندان و متصدیان عکاسی است. در کنار بازاریابی، عرضه محصولات جدید و چانه‌زنی بر سر کاهش قیمت‌ها و دریافت نمایندگی‌ها، عکاسان و علاقه‌مندان عکاسی نیز می‌توانند در نمایشگاه‌های عکس شرکت کرده و از نزدیک با اسطوره های این هنر گپ بزنند. رویداد‌ها و کارگروه‌های این نمایشگاه در شش دسته‌ی زیر دسته‌بندی می‌شوند:

 برای اینکه بدانید در هرروز نمایشگاه دقیقاً چه اتفاقات روی خواهد داد، می‌توانید به گزینه EVENT SEARCH این نمایشگاه سر بزنید. برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به وب‌سایت این نمایشگاه سر بزنید.

دو نمایشگاه +CP در یوکوهامای ژاپن از سال ۱۹۶۰ و PMA@CES در لاس‌وگاس آمریکا از سال ۲۰۱۲ دو رقیب سرسخت برای این نمایشگاه هستند.

مانند دو سال پیش، می‌توانید بر روی وبلاگ پیکسل، خبرها و تصاویر دست اول از این نمایشگاه را بخوانید و ببینید. منتظر بمانید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.