استفاده از دستگاه‌های iOS به عنوان مانیتور رودوربینی و رکوردر

0 1,097

کمپانی ACCSOON که یک شرکت فعال در عرصه تولید فرستنده‌های بی‌سیم ویدیویی است، محصولی جدید و کارآمد را به بازار معرفی کرده است. این محصول که با نام ACCSOON SeeMo عرضه شده است، یک مبدل HDMI با قابلیت تبدیل آیفون و آیپد به مانیتور رو دوربینی است. لازم به ذکر است که علاوه بر تبدیل دستگاه‌های iOS به نمایشگر، این مبدل قابلیت‌های متداول موجود در مانیتورهای مخصوص دوربین مانند خطوط Zebra، histogram، waveform، focus assist و همچنین ضبط داخلی را به این دستگاه‌ها اضافه می‌کند.

مبدل SeeMo اولین مبدل HDMI تولید شده توسط شرکت ACCSOON برای گوشی‌های هوشمند نیست و این کمپانی چند ماه قبل از عرضه این محصول، مبدلی مشابهی به نام M1 را برای دستگاه‌های اندروید روانه بازار کرده بود.

مبدل Accsoon SeeMo

انرژی الکتریکی مبدل Accsoon SeeMo از طریق باتری‌های NP-F سونی قابل تأمین است. بر روی این مبدل یک پورت USB Type-C وجود دارد که از طریق آن، هم اتصال مبدل به گوشی انجام می‌شود و هم با اتصال این پورت به آیفون و یا آیپد، دستگاه شما شارژ نیز خواهد شد. یک خروجی Type-C دیگر نیز بر روی این مبدل وجود دارد که می‌توان از آن برای تأمین انرژی نور، میکروفون و یا سایر لوازم جانبی قابل راه‌اندازی با انرژی الکتریکی ۵ ولتی با جریان ۱ آمپر، استفاده کرد.

این دستگاه با طیف گسترده‌ای از محصولات اپل که شامل آیفون‌های ۸ و آیفون‌های جدیدتر (برای آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی، نیاز به کیس مخصوص است)، آیپدهای نسل ۶ تا ۱۰، آیپد ایر نسل ۵ و ۶، آیپد مینی، آیپد پرو ۹.۷، ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی سازگار است.

مبدل Accsoon SeeMo

پایش تصویر، ضبط و بسیاری دیگر از قابلیت‌ها همراه با مبدل SeeMo

همراه با این مبدل می‌توان خروجی ویدیویی با رزولوشن 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه دریافت کرد. همچنین لازم به ذکر است که ویدیوها با کدک h.264 و با صدای ۴۸ کیلوهرتزی ۱۶ بیتی قابل ذخیره‌سازی هستند. همچنین علاوه بر امکان ضبط مستقیم بر روی آیفون و آیپد، به همراه این مبدل می‌توان به پخش مستقیم در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک لایو و یا توئیچ پرداخت. شایان‌ذکر است که یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) نیز هم‌زمان با عرضه این مبدل عرضه خواهد شد که توسط آن می‌توان این محصول را با سایر پلتفرم‌های پخش زنده نیز سازگار کرد.

اپلیکیشنی که برای این مبدل توسعه داده شده، تمام امکانات یک مانیتور رودوربینی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت. این امکانات شامل هیستوگرام، حالت آینه، خطوط گورخری، false colour، waveform، focus assist، channel indicators، grids و بسیاری قابلیت‌های دیگر است. همراه با این مبدل می‌توان از LUT سفارشی نیز استفاده کرد.

قیمت این محصول برابر با ۱۷۹ دلار است.

قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار مبدل SeeMo

منبع diyphotography.net
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.