سود کار شما چقدر است؟

9 1,586
Sale
Sale

«30٪ تخفیف برای خریداران خوش‌سلیقه!»

«50% تخفیف برای خریداران شیک‌پوش!»

«100 کیلو سکه برای خریداران خوش‌شانس!»

واقعاً کم آوردم، توی این سیاه‌زمستون، که نه برفی اومد و نه هوا سرد شد، فقط بازاره که به خواب زمستونی رفته، حالا همه‌ی کسبه برای جذب مشتری، تخفیف‌ها و جایزه‌های بزرگ می‌دهند.

روم سیاه، کالای صنف ما به روز وارد می‌شه، جنس تو انباری نداریم، جنس‌های خرید قدیم‌مون هم خیلی وقته تموم شده، مونده‌ام شب عیدی چه کار کنم!؟ کسی به 5% یا 10% تخفیف راضی نیست، یعنی اصلاً این تخفیف‌ها هیجانی ایجاد نمی‌کنه، تخفیف باید چشمگیر باشه تا مشتری خرید کنه؟

راستی! شما کارتون چیه؟ اگه تو کار خورده‌فروشی هستید، درصد سود جنس‌های شما چه‌قدره؟

سود قانونی فروش دوربین 7 درصده، این در حالیه که سود مجاز خرده‌فروشی بین 10 تا 15 درصده، اما تو این دوئل بین مغازه‌دارها، کی می‌تونه روی یه‌دوربین 7% سود بگیره؟! فکرش رو بکن، یه 5D Mark II بفروشیم، 700 هزار تومان سود کنیم، یعنی می شه؟ نه نمی شه، چون یکی پس فردا صبح چک داره، با 50 هزار تومان سود می‌فروشه، یکی دیگه هم چک‌اش پشت باجه‌ست، 50 هزار تومان زیر می‌فروشه؛ به قول یه عده: جنس کلر می‌کنن.

حالا حسابشو بکنین، تو بازار شب عید که همه از کفش‌فروش و شلوارفروش و آجیل‌فروش تا فروشگاه‌های همه‌چی‌فروشِ هیچی‌ندار (بی احترامی نباشه، یعنی جنس موجود ندارن، و فقط قیمت پرت می‌کنند) از 10 تا 90 درصد تخفیف می‌دن، ما باید چه‌کار کنیم؟!

راستش‌ رو بخواهین، تصمیم گرفتم خودزنی کنم: راستش رو بگم و خلاص. وقتی رو یه کوله پشتی 500 هزار تومانی 100 هزار تومن سود می‌کنیم و رو یه دوربین 10 میلیون تومانی 50 هزار تومان، پس فقط روی کیف می‌شه تخفیف داد، تا جایی که جا داره، رو لوازم جانبی که یه‌کمی سود داره تخفیف می‌دیم، تا ما هم از قافله جانمونیم.

از فردا هرچی هم که رو که یه کمی سود داره با تخفیف می‌دیم، هفته آخر سال هم هرچی باقی بمونه حراج می‌زنم؛ اصلاً آتیش می‌زنم به مالم، به خاطر عیالم! 🙂

حواس‌تون به قسمت حراجی‌های سایتمون باشه!

9 نظرات
  1. neda می‌گوید

    اقا این روزا با حراج 90% هم نمی شه خرید کرد

  2. حسن پور می‌گوید

    ما که داریم از یک دوربین d90 قد d4 کار می کشیم شاید خنده دار به نظر برسد ولی با قدری خلاقیت و بالا بردن سواد عکاسی اتفاقا می شود به نتایج خوبی هم رسید می خواستم پیشنهاد کنم قدری توی بحث اداپتور های لنز ها فعال تر عمل کنید چون با قدری هزینه می توان بسیاری از لنز های قدیمی را احیا کرد و مجددا استفاده کرد مثلا لنز 50000 تومانی fd کانن را می توان روی دوربین فیلمبرداری بسیار عالی sony nex fs100 بست و تصاویری خوبی را هم گرفت با اداپتورهای نه چندان گران قیمت
    به هر حال باید این دوره را یک جوری پشت سر گذاشت

  3. درود می‌گوید

    اگر D4 نیکون یا 1Dx کنون برای شما اسباب بازی نباشند و تفاوت بین یک کراپدار یا حتی فول فریم عادی را با بدنه های فوق الذکر بدانید، این جمله که “ما که داریم از یک دوربین d90 قد d4 کار می کشیم ” نشان میدهد که شما در مورد عکاسی حرفه ای هیچ چیز نمیدانید به قول خودتون سواد عکاسی ندارید.

  4. احمد می‌گوید

    سلام
    من یه قطعه از پیکسل خریدم البته چند وقت پیش… حدود 50 تومن شد. من همون قطعه رو یه جای دیگه قیمت کردم 10 تومن. من از خریدم راضی ام چون کلا 2 تومن خرید کردم و فکر کنم همون خرید جاهای دیگه شاید صد تومن بیشتر هم میشد که با در نظر گرفتن اون قطعه 40 تومن گرونتر همون بهتر که مشتری پیکسل شدیم و در کل 60 تومن ارزونتر شد برامون…
    حالا کاری ندارم به قیمت و اینا… بحثم اینه که آیا این درسته؟ نرماله؟
    من در کل ارزونتر خرید کردم در حالی که فکر میکنم یک قطعه رو 500 درصد گرون خریدم! در حالی که اگه بادی رو 40 تومن گرون تر خریده بودم بادی رو 5 درصد گرون تر خریده بودم!

    از این لحاظ قیمت ها بالانس نیست حتی اگه هزینه نهایی کمتر از همه جا باشه.

  5. محسن می‌گوید

    درستش اینه که سود قانونی را با نرخ تورم نقطه ای در آن ماه جمع کنین و این میشه سود در آن ماه . یعنی اگه نرخ تورم بهمن ماه 30 درصد باشه بعلاوه 7 درصد سود قانونی ، میشود 37 در صد سود اما متاسفانه بازرسین تعزیرات این چیزا و در نظر نمیگیرند و فقط همون 7 درصد با ید بکشی رو جنس و این یعنی آغاز نابودی کسب و کار در ایران

  6. علیرضا می‌گوید

    خرید ، حتی گرونتر اما از یه جای مطمئن ارزش داره. بعضی از تجهیزات عکاسی رو از هرجا و به هرقیمتی نمیشه خرید. ادم ترجیح میده از یه جای معتبر اما گرونتر بخره. بعضی لوازم رو هم نه ! البته فروشنده های معتبری هم هستند که سایت ندارن و یا سایتشون رو آپدیت نمیکنن و این از مزایای پیکسله که مرجع میشه.
    درمورد سوذ، یک سوال هم دارم. چرا بعضی از لوازم شما (که جنس روز بازار هستند) از قیمت دلاریش ارزون تره اما بعضی های دیگه نه ؟ اگر وارد کننده های اصلی با دلار مبادله ای وارد میکنند، که تکلیف معلومه اگر نه ، خیلی علامت سوال باقی میمونه ؟!!

  7. hooman می‌گوید

    واقعا آقای جمالی راست میگه !یه شیاد به تمام معنا که تو روز روشن کلاه سرت مذاره و بهشون که می گی خودشو به خواب میزنه حتما برین و ازش خرید کنین و یک بار هم شده ببینین که مردم با یه تیکه پیاز چطور نون پیدا می کنن ا من نمی دونم تهرون بزرگتر نداره که این آقا لوازم فروش شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ارسلان پورحلاجی می‌گوید

    با سلام . خوشحالم کارتون رو خوب بلدید و این شیوه نگارشتون رو دوست دارم واقعا هنرمندانس. میدونم روی طرز تفکرتون تاثیری نداره اما میگم که گفت باشم و حقیقتا تو دلم نمونه . فکر نمیکنید (به صورت محدود ) اگه از مشتریانتون حمیات کنید و یه مدتی با قیمتهای بهتر یارشون باشید تو این دوران وانفسا ؟من معتقدم با اینکاری جایی رو تو دل و ذهنشون باز میکنید که آینده تجارت اینترنتیتون رو تضمین میکنه . بخدا باور کنید که اگه یه مشتری 10 بار بیاد تو یه مغازه و ببینه نمیتونه خرید کنه میره و بر نمیگرده . حالا خود دانید.

  9. yousef می‌گوید

    پیکسل متاسفانه مقداری گرون میفروشه من 18-105 نیکون با جعبه سفید خریدم 880 خدا شاهده همین لنزو با جعبه اصلی بهم دادن همین 880 این انصاف نیست بخدا حالا ما یه بار گزیده شدیم ولی بار دوم محاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.