معرفی بهترین لنزهای موجود برای آیفون

0 3,673

تاکنون بارها و بارها درباره پیشرفت دوربین تلفن‌های همراه و افزایش کیفیت و قابلیت‌های تصویربرداری آن‌ها به بهانه‌های مختلف صحبت کرده‌ایم. به هیچ‌وجه نمی‌توان نقش نکات اشاره شده در بالا را در همه‌گیر شدن این دیوایس‌های جذاب و دوست‌داشتنی کتمان کرد. بسیاری بر این باورند که یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت گوشی‌های هوشمند، همین دوربین باکیفیت‌شان است. اما دوربین‌های باکیفیت تا قبل از تکامل گوشی‌های موبایل امروزی نیز در دسترس افراد مختلف بوده است. پس به راستی چه چیزی باعث شده تا گوشی‌های موبایل در طی چند سال اخیر، بازار دوربین‌های دیجیتال کامپکت را اینگونه آشفته کنند و تولید این شاخه از دوربین‌ها را تا حد زیادی به صفر نزدیک کنند؟! در ادامه با ما همراه باشید.

 

Lake Burton by Lauren Smith
بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایلی که وجود دارد، قابلیت‌های به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای ثبت شده با تلفن‌های همراه است. شما با گوشی موبایل خود عکس یا فیلمی می‌گیرید و در یک چشم به‌ هم زدن همان فیلم یا عکس را در پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام خود ارسال می‌کنید و در کسری از ثانیه، کامنت‌ها و لایک‌های فراوانی را در حساب خود اندوخته خواهید کرد. همین مسئله به طرز عجیبی شما را نسبت به گرفتن عکس و فیلم با گوشی موبایل خود سوق می‌دهد و دقیقا به همین دلیل است که روز به روز به محبوبیت دوربین‌های تلفن‌های همراه افزوده می‌شود.

1456441232189

در سال‌های اخیر گوشی‌های موبایل قادر به ثبت عکس‌هایی با رزولوشن بیش از 10 مگاپیکسل و رکورد فیلم‌هایی با رزولوشن فول اچ‌دی و 4K شده‌اند. تا همین حد هم برای 90% از کاربران این گجت‌ها کاملا کافی و راضی‌کننده به نظر می‌رسد. با این وجود هنوز هم افرادی هستند که دلشان می‌خواهد تا کیفیت دوربین گوشی‌ موبایل خود را به دوربین‌های DSLR نزدیک و نزدیک‌تر کنند. گوشی‌های اپل که با نام تجاری آیفون شناخته می‌شوند، از همان اولین نسل خود به دوربینی توانمند مجهز گشته و این سنت تا به امروز نیز پابرجاست. از طرفی به علت فروش چند صد میلیونی آیفون در سال‌های اخیر و تبدیل شدن آن به محبوب‌ترین گوشی موبایل تمام ادوار، شرکت‌های بی‌شماری یافت می‌شوند که میلی سیری ناپذیر برای توسعه و ساخت لوازم جانبی برای این محصول دارند.

در مطلب پیش رو قصد داریم 4 مورد از بهترین لنزهای ساخته شده برای آیفون را معرفی کنیم که قابلیت‌های عکاسی آن را تا حد زیادی افزایش داده و به ثبت تصاویری خلاقانه با کیفیت و وضوح بیشتر کمک شایانی می‌کنند.

Olloclip-650-80

  • OlloClip 4-in-1 Lens

شاید دیدن نام اولوکلیپ در صدر این فهرست برایتان چندان عجیب نباشد. چراکه اگر تا بحال حتی برای یک‌بار هم در اینترنت به جستجوی برترین لنزهای جانبی برای موبایل پرداخته باشید، حتما نام اولوکلیپ را در همان نتایج اول جستجو مشاهده کرده‌اید. البته عده‌ای اولوکلیپ را بهترین لنز معرفی شده برای آیفون می‌دانند که جا دارد تا این ادعای نادرست را اصلاح کنم. اولوکلیپ بهترین لنز معرفی شده برای آیفون نیست، بلکه مقرون‌به‌صرفه ترین لنز موجود است که در ازای رقم پرداختی، قابلیت‌های مناسبی را به دوربین گوشی آیفون شما می‌افزاید. در این لیست نیز ارزان‌ترین در میان سه لنز دیگر خواهد بود. در این کیت Olloclip، یک لنز فیش‌آی، یک لنز واید و دو لنز ماکرو 10x و 5x وجود دارد. این لنزها به صورت کلیپسی بر روی دوربین گوشی نصب می‌شوند و به طور همزمان روی دوربین جلو و پشتی آیفون را می‌پوشانند.

معایب: کیفیت عکس‌ها فوق‌العاده نیست – برای استفاده از آن حتما باید کیس گوشی را از آن جدا کرد

SonyQX10-650-80

  • Sony QX10

سونی QX10 در حقیقت همان حسگر و لنز بکار رفته در دوربین کامپکت WX150 این کمپانی است که توسط یک مبدل بر روی لنز دوربین آیفون متصل شده و باعث تقویت ویژگی‌های تصویربرداری آن می‌شود. همچنین QX10 از طریق وای‌فای یا NFC با گوشی آیفون ارتباط برقرار می‌کند. در تست‌های صورت گرفته توسط این لنز که حسگری 18.2 مگاپیکسلی را نیز در خود جای داده است، شاهد افزایش چشم‌گیر کیفیت عکس‌های ثبت شده با آیفون هستیم. این لنز سونی دارای فاصله کانونی 100-28 میلی‌متر است و ویدئوهای فول‌ اچ‌دی 1080p را با کیفیت بالایی رکورد می‌کند. علاوه بر این امکان بهره‌گیری از کارت حافظه میکرو SD نیز برای QX10 وجود دارد. اگر به دنبال کیفیت بالاتری هستید بهتر است نیم‌نگاهی هم به QX100 بیاندازید.

معایب: کنترل محدود در حالت دستی – سایز کوچک نمایشگر

DxO_ONE_iPhone_Angle-650-80

  • DxO One

همین ابتدا این نکته را متذکر شویم که کیفیت بسیار بالایی را می‌توان از DxO One انتظار داشت. هرچند که ابعاد این ماژول بزرگ‌تر از اکثر رقبای خود است با این وجود به لطف حسگر 1 اینچی 20.2 مگاپیکسلی و لنزی با فاصله کانونی 32 میلی‌متر و بازشدگی دیافراگم f/1.8، می‌توان DxO One را یکی از اصلی‌ترین گزینه خرید برای افرادی قلمداد کرد که به طور کاملا حرفه‌ای با آیفون خود عکاسی می‌کنند. هرچند که بسیاری از سایت‌های بررسی کننده‌ی این محصول، قیمت نزدیک به 2 میلیون تومان آن را جزو نکات منفی آن بشمار نیاورده‌اند، با این وجود نمی‌شود از این مسئله به آسانی عبور کرد. DxO One از طریق وای‌فای ارتباط پایداری با گوشی آیفون شما برقرار خواهد کرد و برای اطمینان بیشتر نسبت به ثبات این ارتباط، شرکت سازنده از یک اتصال نوری نیز کمک گرفته که خیال کاربر را از این حیث به طور کامل آسوده می‌کند. ضمنا درگاه مخصوص کارت‌ حافظه موجود بر روی بدنه DxO One این امکان را فراهم آورده تا از کارت‌های حافظه MicroSD برای آن بهره بگیرید و فایل‌های RAW خود را به طور مستقیم بر روی ان ذخیره کنید.

معایب: عملکرد ضعیف باتری – دسترسی محدود هنگام قفل بودن گوشی

ZeissExoLens-650-80

  • ExoLens with Optics by Zeiss Wide-Angle

شرکت آمریکایی ExoLens در بخش اپتیکی این لنز خود به سراغ دستاورد کمپانی صاحب‌نام زایس رفته است. پس طبیعی است که کیفیت اپتیکی بالایی را از این محصول شاهد هستیم ولی نباید فراموش کرد که برای دستیابی به این سطح از کیفیت، لازم است تا بهای آن را نیز بپردازید. این لنز واید چشم‌اندازی وسیع‌تر را هنگام ثبت عکس با گوشی آیفون در اختیار قرار می‌دهد و می‌توان افراد یا سوژه‌های بیشتری را در کادر تصویر خود جا داد. ساختار فریم ExoLens از جنس آلومینیوم آنودایز شده می‌باشد و وزن اندکی دارد. استفاده از عناصر Aspherical در ساختار این لنز نیز سبب شده تا احتمال بروز پراکندگی‌های رنگی در تصاویر به حداقل برسد. همچنین پوشش ضد‌بازتابی عدسی‌ها سبب شده تا بازتاب داخلی به حداقل رسیده و نور به شکل یکنواخت از میان آن ها عبور کرده و وضوح و شارپنس بالایی را شاهد باشیم.

معایب: ابعاد بزرگ – قیمت گران

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.