اولین نمایش عمومی از دوربین C700 کانن

0 1,335

شاید کمی بعید به نظر می‌رسید که شرکت ژاپنی کانن دوربین‌های دیجیتال فیلم‌برداری را به شکل سنتی آن و با بدنه ماژولار و اندازه بزرگ تولید کند؛ اما با یک گشت و گذار در غرفه کانن در نمایشگاه IBC 2016 محصولی را می‌توان دید که در این مجموعه از دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

C700 اوایل سپتامبر در IFA2016 معرفی شد و نظرات بسیار متفاوتی درباره آن به گوش رسید. این دوربین حرفه‌ای با قابلیت ضبط تصاویر 4K با فرمت RAW و حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه می‌تواند به ابزاری بسیار کارآمد در فیلم‌برداری سینمایی تبدیل شود. لازم به ذکر است که این دوربین توانایی ثبت ویدئو با کیفیت 4.5K را نیز دارد. همچنین برای ذخیره‌سازی ویدئوها امکان بهره‌گیری از رکوردر Codex CDX-36150 کانن با ظرفیت ۲ ترابایت وجود دارد. اگر به استفاده از این رکوردر جانبی علاقه‌مند نبودید و یا نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره کردن محتوای تصویری تولید شده توسط EOS C700 دارید می‌توانید به لطف وجود درگاه کارت حافظه CFast فیلم‌هایی با رزولوشن XF-AVC 4K را به‌طور مستقیم بر روی این کارت‌های حافظه ثبت کنید.

c700-canon-1

علاوه بر این دوربین سینمایی C700 از تکنولوژی جدید کانن موسوم به Dual Pixel CMOS که قبل از این تنها در 5D Mark IV از آن استفاده شده بود، برخوردار است. این قابلیت، تنظیم محدود عمق میدان را در مرحله ادیت و تدوین فیلم ممکن می‌سازد. ضمناً نباید از منظره‌یاب فوق‌العاده پیشرفته این دوربین به راحتی عبور کرد. این منظره‌یاب OLED رزولوشنی معادل 1080p، تصاویری با بهترین کیفیت و کمترین میزان اختلاف با واقعیت را ارائه می‌دهد. همچنین قرارگیری ۶ دکمه در کنار نمایشگر این دوربین تنظیم پارامترهای مختلف از جمله شاتر، ایزو و رنگ، دیافراگم، تراز سفیدی و فیلم‌برداری اسلو-موشن را ممکن کرده است. علاوه بر همه این خصوصیات، C700 دارای داینامیک رنج معادل ۱۵ استاپ است، بنابراین نباید نگرانی خاصی را هنگام ضبط تصاویر با کنتراست بالا داشت. البته کانن نسخه دیگری از این دوربین را با شاتر Global عرضه می‌کند که دارای گستره پویایی با یک استاپ کمتر می‌باشد.

این دوربین در دو نسخه، با مانت‌های PL و EF و با قیمتی قابل‌توجه روانه بازار شده و با همه ویژگی‌های که در بالا به آن اشاره شد باید منتظر ماند و دید که آیا کانن توان رقابت با غول‌های صنعت فیلم‌برداری هم‌چون Sony، ARRI و RED را دارد یا خیر؟ تنها زمان جواب این سؤال را خواهد داد.

 

 

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.