کانن از دو لنز تله‌فوتو و واید دهانه RF جدید رونمایی کرد

0 1,106

کانن به تازگی از دو لنز اقتصادی مانت RF، یکی واید و یکی تله‌فوتو رونمایی کرده است.

لنز Canon RF 100-400mm f/5.6-8 IS USM شباهت‌هایی به لنزهای RF 600mm F11 و RF 800mm F11 دارد اما با قیمتی اقتصادی‌تر و قابلیت حمل و نقل آسان‌تر عرضه شده است. بازه فاصله کانونی مناسب این لنز از مزیت‌های آن است و مهم‌ترین نقطه ضعف آن، بیشینه گشودگی دیافراگم بسته و متغیر آن است. ابعاد این لنز تنها ۱۶۵×۸۰ میلی‌متر است و ۶۳۰ گرم وزن دارد.

RF 100-400mm F5.6-8 لنز کانن

این لنز تله‌فوتو به لرزشگیر اپتیکال داخلی مجهز شده که قابلیت خنثی‌سازی لرزش‌های دوربین را تا ۵.۵ استاپ دارد.  البته در صورت استفاده از این لنز با بدنه‌های سری R که از لرزشگیر حسگر بهره‌ می‌برند، توانایی خنثی‌سازی لرزش‌ها تا ۶ استاپ افزایش می‌یابد. در بخش طراحی عدسی‌ها، این محصول شامل ۱۲ المان مختلف است. عدسی‌های UD با پراکندگی بسیار کم نور و اسفریکال این لنز با پوشش Super Spectra پوشانده شده‌اند تا از بروز پدیده‌های flare و ghosting جلوگیری شود. واحد فوکوس نیز از طریق یک موتور فوکوس خطی Nano USM تغذیه می‌شود تا عملکردی روان و بی‌صدا داشته باشد.

RF 100-400mm F5.6-8 لنز کانن
RF 100-400mm F5.6-8 لنز کانن

حداقل فاصله فوکوس با این لنز ۸۸ سانتی‌متر است و بیشینه بزرگنمایی آن به ۰.۴۱ برابر می‌رسد. اگر فواصل کانونی ۱۰۰-۴۰۰ میلی‌متر برای شما کافی نیست، می‌توانید از تله‌کانورترهای Canon 1.4X یا 2X استفاده کنید. اما در این صورت ممکن است عملکرد فوکوس خودکار تحت تأثیر قرار بگیرد.

لنز کانن مدل Canon RF 100-400mm f/5.6-8 IS USM طی این ماه با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

RF 16mm f/2.8 STM لنز کانن
RF 16mm f/2.8 STM لنز کانن

مورد دوم نیز یک لنز واید به نام Canon RF 16mm f/2.8 STM است که قرار است لقب ارزان‌قیمت‌ترین لنز سری RF را یدک بکشد. این لنز بسیار جمع و جور با ابعاد ۴۰×۶۹ میلی‌متر و تنها ۱۶۵ گرم وزن، یک گزینه عالی برای حمل و نقل است. با ۹ المان مختلف که یکی از آن‌ها از نوع اسفریکال است و پوشش Super Spectra، طراحی عدسی مناسبی برای این لنز در نظر گرفته شده که از بروز پدیده‌های flare و ghosting پیشگیری می‌کند. یک استپ‌موتور فوکوس خودکار نیز وظیفه جابجایی المان‌های واحد فوکوس را بر عهده دارد.

RF 16mm f/2.8 STM لنز کانن
RF 16mm f/2.8 STM لنز کانن

حداقل فاصله فوکوس با این محصول تنها ۱۳ سانتی‌متر است و بیشینه بزرگنمایی ۰.۲۶ برابر با آن قابل دستیابی است.

همانند لنز جدید تله‌فوتوی معرفی شده، لنز کانن مدل Canon 16mm f/2.8 STM نیز طی همین ماه عرضه خواهد شد و قیمت آن ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.