شرکت نیکون به صورت رسمی از عرضه شدن لنز کامپکت و پرایم Nikkor Z 40mm F2 خبر داده است

0 1,127

در ماه ژوئن شرکت نیکون تائید کرد که این لنز در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد. لنز 40mm F2، لنز فیکس کامپکت و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است که برای دوربین‌های بدون آینه با مانت Z طراحی شده است. این لنز که تنها ۱۷۰ گرم وزن دارد، یک لنز پرایم ایده‌آل برای کسانی است که در گشت‌وگذار و پیاده‌روی از سوژه‌ها عکاسی می‌کنند و از دوربین‌های فول فریم و APS-C مانت Z استفاده می‌کنند. چیدمان اپتیکال این لنز شامل ۶ عدسی در ۴ گروه است و دیافراگم آن نیز ۹ پره دارد که می‌تواند موجب به ثبت رسیدن بوکه‌ای فوق‌العاده شود. حداقل فاصله فوکوس در این لنز برابر با ۲۹ سانتی‌متر است و دارای دهانه فیلتری با قطر ۵۲ میلی‌متر است. همچنین قسمت مانت این لنز طوری طراحی شده است که هنگام نصب بر روی دوربین از نفوذ گردوغبار و رطوبت به داخل دوربین جلوگیری می‌کند.

درکنار ابعاد جمع‌وجور و وزن سبک، مهم‌ترین عامل فروش این لنز جدید قیمت آن خواهد بود. در لیست قیمت محصولات شرکت نیکون قیمت این لنز ۲۹۹ دلار در نظر گرفته شده است که این قیمت موجب می‌شود که این لنز نیز بعد از روانه شدن به بازار در اواخر پاییز، همانند لنز Z 28mm F2.8 SE به یکی از لنزهای مقرون‌به‌صرفه برای دوربین‌های مانت Z تبدیل شود.

جالب، سریع و مقرون‌به‌صرفه؛ بهترین صفات برای توصیف لنز فیکس بسیار کامپکت NIKKOR Z 40mm f/2

به نقل از دفتر مرکزی شرکت نیکون در ملویل، نیویورک در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱، لنز جدید NIKKOR Z 40mm f/2 یک لنز پرایم کامپکت و کارآمد با فرمت FX است که کیفیت بصری بسیار بالایی در تصاویر به همراه دارد و از سایر ویژگی‌های این محصول می‌توان به عملکرد دیافراگم سریع، عمق میدان کاربردی و کیفیت بی‌نظیر در ثبت بوکه برای استفاده روزمره در عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کرد.

این لنز با قیمت مناسب، طراحی پرتابل و عملکرد درخشان خود، تمام خصوصیات لازمه برای یک لنز سبک و قابل حمل که بتوان آن را در همه‌جا حمل کرد و برای اکثریت موقعیت‌ها مناسب است را دارد. اگر به یک لنز برای عکاسی سریع و یا عکاسی خیابانی نیاز داشته باشید و یا لنزی می‌خواهید که در طول سفرها به راحتی حمل شود و وزن سبکی نیز داشته باشد، این لنز جدید ۴۰ میلی‌متری علاوه بر مشخصات فوق، امکان عکاسی با وضوح استثنایی، فوکوس سریع و پس‌زمینه‌ خارج از فوکوس باکیفیتی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. دیافراگم این لنز در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تصاویری با کیفیت مثال‌زدنی را به ثبت برساند. برای استفاده در عکاسی پرتره، عکاسی از غذاها و حتی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K، کاربران این لنز می‌توانند انتظار ثبت رنگ‌هایی زنده و عمق سه بعدی واقعی در تصاویر ثبت شده همراه با این لنز را داشته باشند.

آقای جی واناتر، معاون اجرایی شرکت نیکون گفته است که بسیاری از کاربران درخواست تولید لنزهای کوچکی را داشته‌اند که دیافراگم سریعی داشته باشد تا چنین لنزهایی بتوانند مکمل دوربین‌های سبک بدون آینه مانت Z باشند. به همین منظور لنز 40MM f/2 طراحی شده است که لنزی عالی برای سفر، عکاسی خیابانی و استفاده روزمره است.

لنز 40mm f/2 یک لنز همه‌کاره است که می‌توانید آن را به همراه تمام دوربین‌های فول‌فریم مانت Z نیکون و دوربین‌های DX-format استفاده کنید. این لنز برای استفاده به همراه دوربین‌های Z 50، Z fc و یا Z 5 اندازه ایده‌الی دارد و همچنین برای کاربرانی که از دوربین‌های Z 6II و Z 7II استفاده می‌کنند و به یک لنز بسیار کامپکت و قابل حمل نیازمندند، انتخاب مناسبی است.

لنز NIKKOR Z 40mm f/2: یک لنز پرایم همه‌کاره با قابلیت ثبت بوکه‌ زیبا

  • لنز پرایم، کامپکت و کارآمد که برای تمام نیازهای عکاسی روزمره مانند عکاسی کلوز-آپ، پرتره و عکاسی از غذا ایده‌آل است.
  • این لنز می‌تواند بوکه‌ فوق‌العاده‌ای در تصاویر به ثبت برساند و سوژه را از پس‌‌زمینه به خوبی جدا کند.
  • محدوده کانونی این لنز نزدیک به دید طبیعی است، درحالی که زاویه دید آن نیز برای عکاسی خیابانی به حد کافی واید است.
  • هنگام نصب بر روی دوربین‌های DX-format فاصله کانونی معادل این لنز برابر با 60mm است که فاصله کانونی عالی برای عکاسی پرتره است.
  • طول این لنز تنها ۴.۵ سانتی‌متر است و وزنی برابر با ۱۷۰ گرم دارد که این طراحی بسیار کامپکت، راحتی در حمل طولانی مدت را برای کاربر فراهم کرده است.
  • چیدمان اپتیکال این لنز از ۶ عدسی در ۴ گروه ساخته شده است که با همراهی دیافراگم ۹ پره‌ای موجب ثبت بوکه‌ای گرد می‌شود که توجه بیننده را به سمت سوژه معطوف می‌کند.
  • به‌کارگیری از دیافراگم الکترومگنتیک در این لنز موجب عملکرد دقیق دیافراگم و نوردهی پایدار در طول عکس‌برداری‌های پی‌در‌پی شده است.
  • حداقل فاصله فوکوس در این لنز برابر است با ۲۹ سانتی‌متر که این فاصله کوتاه برای عکاسی از سوژه‌هایی که دوربین را از بالا و عمود به سمت پایین به سمتشان می‌گیریم؛ مانند غذاها و همچنین عکاسی از دکوراسیون داخلی بسیار مناسب است.
  • این لنز ساختاری مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و قطرات آب دارد.
  • عملکرد کاملاً بی‌صدا و تغییر فوکوس از فوکوس نزدیک تا فوکوس بی‌نهایت در این لنز، بسیار طبیعی و روان انجام می‌شود، همچنین تنفس فوکوس بسیار پایین و کنترل دیافراگم روان موجب شده است که این لنز برای فیلم‌برداری نیز بسیار مناسب باشد.
  • لنز جدید 40mm نیکون دارای یک حلقه کنترل است که کاربر می‌تواند آن را بر روی تنظیمات مختلفی اعم از تنظیم فوکوس، ایزو، دیافراگم و جبران نوردهی سینک کند.

دسترسی و قیمت

این لنز در اواخر پاییز امسال برای فروش در بازار موجود خواهد شد و قیمتی برابر با ۲۹۹.۹۵ دلار خواهد داشت.

منبع: dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.