دو دوربین جدید سری G از کانن

0 3,042

 

شرکت کانن دو مدل جدید از دوربین‌های سری پرطرفدار G را معرفی کرد. هر دوی این دوربین‌ها از حسگر 1 اینچی CMOS بهره‌مند هستند. PowerShot G5 X که تقریباً ازنظر رده‌بندی بالاتر از PowerShot G7 X قرار می‌گیرد و مدل رده‌ متوسط PowerShot G9 X که با امکانات فوق‌العاده تقریباً در اندازه‌های دوربین‌های سری S کانن مانند Powershot S120 طراحی شده است. هر دوی این مدل‌ها از جدیدترین پردازنده کانن یعنی DIGIC 6 استفاده می‌کنند و می‌توانند ویدئو‌های Full HD 1080p را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. از آنجا که این دوربین‌ها معمولاً برای کاربران سطح بالا طراحی می‌شوند، قابلیت عکس‌برداری با فرمت RAW و فیلتر داخلی ND و فلاش روی دوربینی در هر دوی آن‌ها گنجانده شده است. ضمناً هر دو دوربین امکان ارتباط بی‌سیم WiFi و NFC را دارند.

PowerShot_G5_X_5_x

G5 X همان لنز 24-100mm با دیافراگم f/1.8-2.8 که روی G7 X بود را دارد. اما اولین مدلی است که یک منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون پیکسلی OLED روی آن قرار گرفته است. به همین دلیل در بالای بدنه دوربین یک برجستگی شبیه به دوربین‌های قدیمی می‌بینید که روی آن نیز پایه نصب فلاش قرار گرفته است. اگرچه این دوربین دارای فلاش روی دوربینی است، اما با استفاده از این پایه فلاش می‌توانید از فلاش‌های رو دوربینی کانن نیز استفاده کنید. دکمه چرخان جلوی دوربین برای کنترل نوردهی و رینگ کنترل فوکوس دور لنز، این طراحی نوستالژیک را تکمیل می‌کنند. نمایشگر 3 اینچی این دوربین به‌صورت بازشو با قابلیت لمسی طراحی شده است و دارای رزولوشن 1.04 میلیون پیکسل است.

PowerShot_G9_X_Silver_5_xl

PowerShot G9 X از نظر رده‌بندی پایین‌تر از G7X قرار می‌گیرد و برخلاف G7 X و G5 X دارای بدنه‌ای کوچک‌تر است. روی این دوربین نیز یک لنز 28-84mm با دیافراگم f/2-4.9 قرار گرفته و نمایشگر آن نیز 3 اینچی اما ثابت است.

G5 X و G9 X به ترتیب با قیمت 799 و 529 دلار، از ماه نوامبر در بازار جهانی به فروش می‌رسند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.