کانن لنز 35mm جدید خود را معرفی کرد

0 1,457

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کانن روز گذشته لنز جدید EF 35mm f/1.4L II خود را معرفی کرد. این لنز نسخه جدید لنز EF 35mm f/1.4L است که از لنزهای موفق این شرکت به‌حساب می‌رود و با استقبال مناسبی نیز مواجه شد. همانگونه که می‌دانید لنزهای سری L کانن از بهترین و حرفه‌ای‌ترین لنزهای ساخت این شرکت هستند که معمولا فناوری‌های جدیدی در ساخت آن‌ها بکار می‌رود. گویا این لنز 35mm جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لنز که مخصوص سنسور‌های APS-C است و معادل یک لنز 56mm می‌باشد، از قرار معلوم اولین لنزی است که از فناوری شکست نور آبی (BR Optics) شرکت کانن استفاده می‌کند.

2

طبق گفته‌های کانن، لنزهای BR از یک فناوری جدید اپتیکی بهره‌مند هستند و به واسطه مواد ارگانیکی که در ساخت آن‌ها بکار می‌رود، به میزان قابل توجهی پدیده Chromatic Aberration یا همان پراکندگی رنگی را در تصاویر کاهش می‌دهند. حاصل کار عکس‌های شارپ‌تر و با کیفیت بالاتر است. این لایه‌های مواد ارگانیکی بین دو عدسی لنز قرار می‌گیرند و باعث شکست بیشتر و تغییر زاویه نور‌های آبی‌ می‌شوند. لازم بذکر است که یکی از مهمترین چالش‌هایی که شرکت‌های سازنده لنز در طراحی و ساخت لنز‌ها با آن مواجه هستند، همین مسئله یعنی کنترل شکست‌های نور‌ آبی است که باعث کنترل بهتر حاشیه‌های رنگی در تصاویر می‌شود.

03
از دیگر مشخصات این لنز می‌توان به دو عدسی غیرکروی، یک عدسی UD و پوشش مخصوص عدسی‌ها به‌منظور کاهش پدیده Flare نیز اشاره کرد. همچنین حداقل فاصله فوکوس با این لنز 28 سانتی‌متر و حداکثر بزرگنمایی آن 0.21x است. مطابق انتظار، لنز جدید کانن به موتور فوکوس اختصاصی این شرکت موسوم به USM مجهز است که تجربه فوکوس سریع و بی‌صدایی را برایتان امکان‌پذیر می‌کند. ضمنا می‌توان در همه حال از فوکوس دستی نیز استفاده کرد، حتی هنگام فوکوس خودکار. دیافراگم لنز EF 35mm f/1.4L II نیز از نوع 9 تیغه مدور است که برای خلق تصاویری با بوکه زیبا بسیار کارآمد است. لازم بذکر است که دهانه لنز 72mm بوده و مقاومت آن در برابر رطوبت و نفوذ گردوغبار نیز افزایش یافته است.

در نهایت توجه‌تان را به تماشای تصاویر زیر جلب می‌کنیم. این تصاویر با لنز جدید EF 35mm f/1.4L II و دوربین کانن 5D Mark III گرفته شده است.

04
05
06
07
اگر به لنز جدید کانن علاقه‌مند شدید بد نیست بدانید که EF 35mm f/1.4L II در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن 1800 دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.