دوربین iPhone 6S دوازده مگاپیکسل است و 4K فیلمبرداری می‌کند؟

2 1,712

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شرکت اپل روز پنج‌شنبه دعوت‌نامه‌های خود را برای تاریخ 9 سپتامبر یعنی 18 شهریور ارسال کرد. تقریبا مطمئن هستیم که اپل در این تاریخ قصد دارد گوشی‌های جدید خود یعنی iPhone 6S و iPhone 6S Plus را معرفی کند. مانند سال‌های گذشته از مدت‌ها قبل از معرفی و رونمایی شرکت اپل، شایعات فرامونی پیرامون محصولات جدید این شرکت منتشر شده و حتی تصاویری نیز به آن‌ها نسبت داده می‌شود. گوشی‌های جدید این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از ماه‌ها قبل خبرهایی درمورد شکل و شمایل و امکانات آیفون‌های جدید شنیده می‌شود. از مواردی که اخبار زیادی درمورد آن به‌گوش می‌رسد دوربین آیفون جدید است که البته انتظار هم می‌رود یکی از بهبودهای چشمگیر گوشی جدید شرکت اپل یعنی iPhone 6S، دوربین آن باشد که احتمالا تغییرات زیادی خواهد کرد.

9to5mac_6s8

از قرار معلوم پیش‌بینی‌ها به واقعیت نزدیک است، چراکه بر طبق گزارشات منتشر شده دوربین iPhone 6S هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری بهتر از مدل‌های پیشین آیفون عمل می‌کند. وب‌سایت 9to5Mac که از پوشش‌دهندگان اصلی اخبار شرکت اپل است، دیروز در گزارشی اعلام کرد که هر دو گوشی جدید اپل یعنی iPhone 6S و iPhone 6S Plus از دوربین‌های بهتری برخوردار هستند. دوربین هر دو مدل از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته و همچنین با کیفیت 4K فیلمبرداری خواهد کرد. در حالی دوربین iPhone 6 با حداکثر کیفیت 1080p فیلمبرداری می‌کند.

Mark Gurman که از کارکنان وب‌سایت 9to5Mac است در این باره اذعان دارد: “به دلیل بروزرسانی و بهبود‌هایی که در بخش پردازشگر تصویری چیپ جدید A9 صورت گرفته، احتمالا سنسور جدید دوربین iPhone 6S عملکرد بهتری را از خود بجا می‌گذارد.”

گویا iPhone 6S اولین آیفونی خواهد بود که با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کند، هرچند که اولین اسمارت‌فونی نیست که از این قابلیت برخوردار است. Gruman در این باره می‌گوید: “از آنجایی که امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K هنوز در بسیاری از اسمارت‌فون‌های رده بالا وجود ندارد، اپل می‌تواند روی این قابلیت iPhone 6S و iPhone 6S Plus مانور ویژه‌ای بدهد که قطعا یکی از برتری‌های این گوشی نیز دوربین آن خواهد بود.”

4k

البته شواهد بدست آمده حکایت از آن دارد که علاوه بر پیشرفت‌های چشمگیری که در دوربین پشتی آیفون جدید صورت گرفته است، دوربین دوم آن نیز بروزرسانی شده و دچار تغییراتی خواهد شد. با اینکه در جلوی گوشی هیچ فلاشی وجود ندارد اما هنگام عکاسی سلفی به محض فشار دادن دکمه شاتر، یک صفحه سفیدرنگ روی صفحه‌نمایش آیفون نمایان خواهد شد که در واقع نقش جایگزین را برای یک فلاش ثانویه ایفا می‌کند (شبیه به همان اتفاقی که هنگام استفاده از برنامه Photo Booth در سیستم‌عامل OS X رخ می‌دهد).

همه نگاه‌ها در روز 18 شهریور به San Francisco خیره خواهد شد. جایی که اپل به انتظارها پایان می‌دهد و آیفون‌های جدید را درست یک‌سال پس از معرفی iPhone 6 و iPhone 6 Plus رونمایی می‌کند.

2 نظرات
  1. امیر می‌گوید

    ممنون از این اطلاعات کامل و مفید

    1. آرش مهرآسا می‌گوید

      خواهش می‌کنم
      با اینکه سایت 9to5Mac معمولا اطلاعات دقیق و موثقی ارائه می‌کنه، ولی هنوز این اخبار قطعی نیستن و باید تا هجدهم منتظر موند 🙂

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.