اینستاگرم محدودیت عکس مربعی را برداشت

2 1,367

اپلیکیشن اینستاگرام از زمان تاسیس خود در سال 2010 تا امروز، همواره یک محدودیت مهم برای کادربندی تصاویر داشته است. عکس‌هایی که در این نرم‌افراز قابل نمایش است می‌بایست حتما کادربندی مربعی داشته باشند. اما از امروز به بعد این محدودیت برداشته شده است. با نصب نسخه 7.5 این نرم‌افزار که هم اکنون پرطرفدارترین اپلیکیشن اشتراک عکس در جهان به حساب می‌آید، می‌توانید تصاویر و ویدئو‌های‌تان را به صورت کادرهای مستطیلی نیز ارسال کنید. اینستاگرام در صفحه وبلاگ خودش در این‌باره نوشته است:

“قاب مربعی بخشی از هویتی است که ما داریم. اما مهم‌‌ترین چیزی که به آن اعتقاد داریم این است که راحتی شما در به اشتراک گذاشتن لحظات شادی است که با دوستان‌تان دارید. دیگر نیازی نیست که کسی از قاب‌های مربعی حذف شود، ویدئو‌های‌تان را برش بزنید، یا برای گرفتن یک فیلم از سرتاسر پی گلدن بریج به دردسر بیفتید.”

instاکنون در هنگام انتخاب یک عکس یا فیلم، می‌توانید با انتخاب آیکون تنظیم قاب، عمودی یا افقی بودن عکس و فیلم‌ها را به جای قاب مربعی انتخاب کنید و دیگران نیز عکس‌های شما را به همان صورت می‌بینند.

این تغییر خصوصا برای کسانی که ویدئو‌های زیادی را به اشتراک می‌گذارند بسیار مفید است. به عنوان مثال خود ما در اینستاگرام Pixel.Offers برای آپلود ویدئو‌های معرفی کالا‌ها با مشکل مواجه بودیم. زیرا ویدئو‌ها معمولا در قاب 16:9 ضبط می‌شوند و برای آپلود کردن آنها باید سعی می‌کردیم که عناصر مهم را در مرکز تصویر قرار دهیم تا در هنگام برش ویدئو حذف نشوند. به عنوان مثال در ویدئوی زیر ما مجبور به حذف بخش‌های کناری شدیم:

https://instagram.com/p/62P06NMIxE/

Insta-Banner

علاوه بر این تغییر دیگری نیز در بخش فیلتر‌های ویدئویی اتفاق افتاده است. تا پیش از این، مجموعه فیلتر‌های عکس و فیلم با هم تفاوت داشتند. اما اکنون تمام فیلتر‌هایی که برای عکس‌ها استفاده می‌شدند، می‌توانند روی ویدئو‌ها نیز اعمال شوند و البته درجه تاثیر فیلتر‌ها روی ویدئو‌ها نیز قابل تغییر است.

screencapture-instagram-com-pixel-offers-1440836255759

اینستاگرام نسخه 7.5 هم برای iOS و هم برای Android قابل دریافت است. فراموش نکنید که یکی از روش‌های اطلاع از کالاهای حراجی و پیشنهاد‌های پیکسل، دنبال کردن صفحه اختصاصی ما در اینستاگرام است.

 

2 نظرات
  1. کاربر می‌گوید

    سلام.آیکون تنظیم قاب کجاست دقیقا؟ نسخه 7.5 نصب کردم ولی همچین آیکونی پیدا نمیکنم؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      گوشه پایین تصویر دست چپ

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.