کارت های حافظه آینده

3 1,266

Cfastشرکت سن‌دیسک، تولیدکننده‌ی کارت‌های حافظه‌‌ی بادوام و باکیفیت، به‌تازگی کارت‌های حافظه‌ی جدیدی بر اساس استاندارد جدید CFast 2.0 معرفی کرده است. این کارت‌های حافظه اولین سری در نوع خود هستند. حتماً یادتان هست که وقتی نیکون تصمیم گرفت که در مدل D4 از کارت‌های حافظه‌ی XQD استفاده کند، بحث زیادی به‌پا شد که هنوز هم ادامه دارد. اما این استاندارد جدید، طرفداران بیش‌تری دارد. کانن و آری (Arri) اعلام کرده‌اند که از این استاندارد در دوربین‌های فیلم‌برداری سینمایی 4K خود پشتیبانی خواهند کرد. چرا؟ خوب، چون این کارت‌های حافظه سرعت خواندن 460 مگابایت بر ثانیه، و سرعت ذخیره‌ی 350 مگابایت بر ثانیه دارند. فعلاً فقط دو مدل 60 و 120 گیگابایتی معرفی شده، و قیمتی هم برای آن‌ها اعلام نشده است – اما سن‌دیسک، که همین دیروز یک کارت حافظه‌ی CF 256 گیگابایتی هم معرفی کرده، امیدوار است که بتواند در آینده‌ی نزدیک این کارت‌ها را در ظرفیت‌های بالاتر نیز ارائه کند. نظر شما چیست؟ آیا این استاندارد، استاندارد XQD نیکون-سونی را، که از نظر فیزیکی کوچک‌تر هستند، به‌کنار خواهد راند؟

3 نظرات
  1. میهمان می‌گوید

    چند سال پیش جدالی بین دو فرمت Blu Ray از طرف سونی و HD DVD از طرف توشیبا در جریان بود و هر کدام شرکایی همچون پاناسونیک و مایکروسافت و.. را با خود همراه کرده بودند.
    نهایتا این بازار بود که به شایستگی فرمت برتر را انتخاب کرد.

    در مورد این دو کارت جدید باید منتظر بود و دید…

    1. سعید ستاربگلو می‌گوید

      با سپاس از نظر شما.

    2. محمد حاتمی می‌گوید

      با وجود عشقی که به کمپانی سونی و نیکون دارم، ولی در برخی زمینه ها آنها را درک نمیکنم. کمپانی سونی برخی کارت های حافظه و برخی پورت ها دارد که کاملا در انحصار خود سونی است و جاهای دیگر کاربردی ندارد. در این مورد به نظر میرسد که رقابت نزدیکی در آینده خواهیم دید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.