بزرگنمایی و زوم باورنکردنی دوربین Coolpix P1000 نیکون

4 2,321

از کمپانی نیکون این روز‌ها شایعات و اخبار جذابی به گوش می‌رسد. از قرار معلوم این کمپانی در پشت پرده مشغول فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای طرفداران آن تا حد زیادی جذاب باشد. یکی از همین خبر‌ها در واقع به طراحی و تولید دوربینی اختصاص دارد که قرار است جایگزین Coolpix P900 شود و به احتمال زیاد CoolPix P1000 نام خواهد داشت. دوربین Coolpix P1000 نیکون مانند برادر بزرگ‌تر خود یک دوربین سوپرزوم واقعی است.

اگرچه نیکون در مورد محصولات جدیدی که قرار است روانه بازار کند، بسیار محرمانه عمل کرده اما عکس‌هایی از دوربین جدید D7500 در بین رسانه‌ها دست به دست شده است. در کنار این دوربین DSLR و عکس‌ لو رفته از آن، سه نام N1622، N16D3 و N1610‌ نیز در سایت‌ها به چشم می‌خورد که نیکون امتیاز آن‌ها را منحصراً ثبت کرده است. احتمالاً یکی از این سه عبارت، نام تجاری دوربینی است که قرار است جایگزین Coolpix P900 شود. P900 یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های کامپکت بازار به شمار می‌رود که عملکرد فوق‌العاده‌ای در زوم و بزرگنمایی تصاویر دارد و جزئیات را با دقت بسیار بالایی به ثبت می‌رساند.

نسخه جدید این دوربین که قرار است در آینده‌ای نزدیک رونمایی شود، در زوم و بزرگنمایی تصویر حتی از P900 نیز قدرتمند‌تر خواهد بود و از 125x زوم اپتیکال برخوردار است. اگر قرار بود که لنزی برای یک دوربین فول‌فریم با بزرگنمایی لنز این دوربین جدید ساخته می‌شد، فاصله کانونی آن چیزی در حدود ۲۴ تا ۳۰۰۰ میلی‌متر بود! جالب اینجاست که لنز‌هایی با فاصله کانونی ۱۰۰۰ به بالا در دوربین‌های فول‌فریم بسیار سنگین، بزرگ و گران هستند و عکس‌برداری با آن‌ها نیازمند مهارت و لوازم جانبی‌ای مثل سه‌پایه و دکلانشور است.

نمونه عکس Coolpix P900
نمونه‌ای از جزییات به ثبت رسیده در تصویری که با Coolpix P900 به ثبت رسیده است.

البته هیچ چیز به صورت قطعی در مورد این دوربین سوپر زوم کوچک مشخص نیست و تنها زمان است که پاسخ این شایعات و خبر‌ها را خواهد داد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که نیکون در کنفرانس‌های خبری خود چه محصولاتی را رو می‌کند و برای مشتریان خود چه خواب‌هایی دیده است.

4 نظرات
  1. Duke می‌گوید

    سلام دوربین پی هزار یا پی ۴۰۰۰وجود جارجی داره یا فقط شایعه هست ممنون میشم راهنماییم کنی

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام
      نه این دوربین‌ها یا پتنتشون ثبت شده یا طراحی شدند ولی هنوز بهه بازار نیومدند.

  2. پری می‌گوید

    سلام چ تفاوتی بین D7500 و D7200 با p1000 وجود داره و کدومش حرفه ای تره؟ ممنونم.

    1. امیر حسینی می‌گوید

      سلام. دو دوربین اول یعنی D7500 و d7200 دوربین‌های DSLR هستند و در مقایسه با دوربین P1000 تفاوت‌های زیادی دارند. مثلا از قابلیت تعویش لنز برخوردارند و ابعاد سنسورشون هم بزگتره و در مجموعا دوربین‌های حرفه‌ای‌تری به حساب می‌آن. p1000 آخرین دوربین سری کولپیکس نیکونه که به قابلیت زوم فوق‌العاده بالاش معروفه و یک دوربین کامپکت هستش. بنابراین اگر قصد ندارید عکاسی رو به صورت حرفه‌ای ادامه بدید روی دوربین‌های DSLR مترکز بشید بهتره.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.